Firmy wszystkich sektorów na świecie podnoszą swe ceny, wycofują z ostatnich prognoz finansowych i uprzedzają o rosnącej niepewności, bo wojna celna Trumpa zwiększa ich koszty, zakłóca łańcuchy dostaw i szkodzi światowej gospodarce. Wyniki I kwartału wielu dużych firm wskazują, że zderzyły się ze ścianą, szefowie nie wiedzą, jak mają postępować gdy administracja USA często zmienia podejście do handlu — pisze Reuter.
- Musieliśmy uruchomić wszystkie dźwignie w naszym arsenale, aby złagodzić skutki ceł na naszą strukturę kosztów — przyznał szef działu finansów w Procter&Gamble, Andre Sculten po ogłoszeniu przez jego grupę podwyżki cen wielu wyrobów. W podobnej sytuacji było wielu producentów towarów konsumpcyjnych. — W porównaniu z sytuacją sprzed 3 miesięcy nie możemy oczekiwać takiej samej oceny konsumentów — stwierdził szef finansów PepsiCo, Jamie Caulfield. Szefowie Nestlé, Unilvevera i Mexican Grill też wskazali na gorsze nastroje klientów. Niemal 30 firm na świecie, m.in. linie Delta Airlines i Southern, wycofały albo obniżyły swe prognozy w ostatnich 2 tygodniach. Elon Musk zapowiedział, że Tesla oceni własną za 3 miesiące.