Ostre spięcia hiszpańskiego rządu z biznesmenami

Obie strony współpracowały konstruktywnie w okresie pandemii, gdy w gospodarce powstała trudna sytuacja, a do władzy doszli socjaliści. Sytuacja zaczęła pogarszać się wraz z malejącą pandemią, a rozwinął się kryzys dotyczący kosztów utrzymania. W ostatnim kwartale bieżącego roku będą w Hiszpanii wybory powszechne i nie wygląda na to, by zmalała do tego czasu nowa antypatia do socjalistów — pisze Reuter.

Publikacja: 26.03.2023 17:05

Premier Hiszpanii Pedro Sanchez

Premier Hiszpanii Pedro Sanchez

Foto: AFP

Kiedy Ferrovial, od infrastruktury i transportu, ogłosił w lutym zamiar przeniesienia swej prawnej siedziby z Hiszpanii do Holandii, premier Pedro Sanchez przystąpił do gwałtownego ataku na prezesa Rafaela del Pino. — Niektórzy biznesmeni służą swemu krajowi, ale po tej decyzji uważam, że nie dotyczy to pana del Pino — powiedział premier.

Takie osobiste ataki na ważnych przedstawicieli hiszpańskiego przemysłu stają się często cechą rządu — panuje opinia w kołach ludzi interesów. Koalicyjny partner socjalistów, lewackie ugrupowanie Unidas Podemos utworzone po protestach przeciwko działaniom oszczędnościowym po ostatnim kryzysie finansowym ponad dekadę temu, było zawsze wrogo nastawione do biznesu. Pod koniec ubiegłego roku do ataków dołączyli też socjaliści.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Gospodarka
Gospodarka USA zwalnia, a Trump chce ciąć wydatki z budżetu
Gospodarka
Czy DOGE rzeczywiście „ciął piłą łańcuchową” wydatki budżetowe?
Gospodarka
Chiny zniosły cło na amerykański surowiec. Ale nie chcą się przyznać
Gospodarka
Ernesto Torres Cantú, szef Citi: Na świecie będzie coraz mniej wolnego handlu
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Gospodarka
UE kontra Chiny. Dwie ważne sprawy eskalują w WTO
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne