Jak piłka przekłada się na gospodarkę?

Zwycięstwo w tym meczu dałoby nam poczucie dumy i zwiększyło konsumpcję.

Aktualizacja: 16.06.2016 10:50 Publikacja: 15.06.2016 22:00

Jak piłka przekłada się na gospodarkę?

Foto: 123RF

Piłkarskie mistrzostwa Europy już zachęcają Polaków do większych wydatków. Branża piwowarska szacuje, że to wielkie wydarzenie sportowe będzie kluczowe dla wyników browarów w tym roku. Korzystają też producenci odzieży (bo każdy chce mieć koszulkę w barwach narodowych), restauratorzy czy producenci telewizorów.

– Piłka nożna jest zdumiewająco ważna dla poczucia narodowej tożsamości – komentuje Zbigniew Nęcki, psycholog społeczny. – To budzi zdziwienie psychologów, ale nic tak nie porusza naszej wyobraźni jak futbol. Sukces byłby wsparciem naszej ukrytej, niewypowiadanej prośby „dokopania Niemcom".

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Gospodarka
PZU ważnym filarem rynku kapitałowego i gospodarki
Gospodarka
Agencja S&P nie zmieniła ratingu Polski
Gospodarka
Tak Putin kupuje sobie gości na paradzie zwycięstwa
Gospodarka
Współpraca zbrojeniowa z Francją odpali? Oto, co oferuje Paryż
Gospodarka
Przełomowe innowacje ruszą z kopyta? Eksperci oceniają
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem