Reklama

Jak piłka przekłada się na gospodarkę?

Zwycięstwo w tym meczu dałoby nam poczucie dumy i zwiększyło konsumpcję.

Aktualizacja: 16.06.2016 10:50 Publikacja: 15.06.2016 22:00

Jak piłka przekłada się na gospodarkę?

Foto: 123RF

Piłkarskie mistrzostwa Europy już zachęcają Polaków do większych wydatków. Branża piwowarska szacuje, że to wielkie wydarzenie sportowe będzie kluczowe dla wyników browarów w tym roku. Korzystają też producenci odzieży (bo każdy chce mieć koszulkę w barwach narodowych), restauratorzy czy producenci telewizorów.

– Piłka nożna jest zdumiewająco ważna dla poczucia narodowej tożsamości – komentuje Zbigniew Nęcki, psycholog społeczny. – To budzi zdziwienie psychologów, ale nic tak nie porusza naszej wyobraźni jak futbol. Sukces byłby wsparciem naszej ukrytej, niewypowiadanej prośby „dokopania Niemcom".

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Gospodarka
EBC znów zostawił stopy procentowe bez zmian
Gospodarka
Europejczycy czują się niepewnie, a młodzież jest sfrustrowana
Gospodarka
Korea Południowa ostrzega: inwestycje w USA zagrożone po akcji w fabryce Hyundaia
Gospodarka
Tak ma się rozwijać Polska do 2035 r. Rząd pokazał swoją strategię
Gospodarka
Europa w trybie wojennym. Von der Leyen zapowiada mobilizację i miliardy na obronność
Reklama
Reklama