Aktualizacja: 10.02.2015 12:33 Publikacja: 10.02.2015 12:33
Foto: Fotorzepa/Marta Bogacz
Ponieważ deflacja w Polsce może utrzymywać się jeszcze przez kilka miesięcy, to wzrost konsumpcji w cenach bieżących nie będzie bardzo silny. A to wpływać będzie na dynamikę przychodów netto poszczególnych firm i całych sektorów.
- W tej sytuacji należy się spodziewać, że przychody ze sprzedaży w sektorze telekomunikacyjno-informatycznym oraz handlu detalicznym i hurtowym, po słabym wzroście w 2014 r., także w 2015 r. nie będą rosły – mówi Artur Tomaszewski, prezes Banku DNB Polska.- W tym przypadku możemy mówić o stabilizacji, jeśli nie o stagnacji – dodaje. Według prognoz przygotowanych przez eksportów DNB oraz firmy doradczej Deloitte, przychody w handlu hurtowym wzrosną w tym roku o 0,1 proc., w handlu detalicznym – o 0,4 proc., a telekomunikacji i informatyce – o 0,2 proc. – Nie powinniśmy się też spodziewać dalszego spadku cen usług telekomunikacyjnych – podkreśla Tomaszewski.
W 2025 roku Ukraina będzie potrzebować około 38 mld dol. finansowania zewnętrznego. To o 3 mld dol. mniej niż w tym roku.
Prezydencki minister Jacek Siewiera postuluje, by utworzyć ministerstwo zajmujące się wyłącznie polityką zbrojeniową
Nie będę się dziś deklarować. Musi to być osoba prozachodnia, proeuropejska. Będę patrzył na poglądy - powiedział w radiu RMF FM Leszek Balcerowicz, ekonomista, były wicepremier i minister finansów, odpowiadając na pytanie na kogo zamierza głosować w wyborach prezydenckich. - Poglądy gospodarcze Sławomira Mentzena są mi bliskie – dodał Balcerowicz.
Kapitał społeczny, zielona transformacja i cyfryzacja to kluczowe czynniki, które mogą znacząco wpłynąć na rozwój polskiej gospodarki w 2025 roku.
Zielone Orły 'Rzeczpospolitej': najważniejsze osiągnięcia nagrodzonych w 2024 roku
Nie chcą ich w Hiszpanii, zwłaszcza na Majorce? Ani w Portugalii? Nie ma problemu. Bo są kraje, w których nie mają problemu z osiedleniem.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Po raz pierwszy w niemal stuletniej historii współpracy Watykanu z Mercedesem, nowy papamobile będzie samochodem elektrycznym. Powstał na bazie modelu G 580 z technologią EQ.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Chińska linia lotnicza JuneYao wprowadza na rynek własny samochód elektryczny – JuneYao Air. Sensacją jest nie tylko hojna gwarancja na akumulator, ale i inne dodatki.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Rynek opon, co oczywiste, podąża za trendami w sprzedaży nowych samochodów. Obecnie niemal co czwarte auto wyjeżdżające z polskiego salonu należy do segmentu premium, a w ostatnim roku rynek aut luksusowych wzrósł o ponad 20 proc. Polscy klienci szukają prestiżowych produktów prezentujących najnowsze technologie i ta zmiana widoczna jest również na rynku ogumienia. To właśnie dlatego czołowi producenci opon - jak Goodyear, obecny na rynku od 126 lat - inwestują ogromne środki w badania i rozwój technologii, czerpiąc wiedzę także z regularnych testów na torach wyścigowych, które pozwalają rozwijać technologie dla opon drogowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas