Spirit Pub – 750 lokali z wyszynkiem sieci Chef & Bre-wer, Fayre & Square i Flaming Grill – podała, że w ciągu 12 tygodni (do 16 sierpnia) sprzedaż drinków w jej lokalach wzrosła o 2,1 proc., a przychody netto z wynajmowanych nieruchomości poszły w górę o 4,8 proc. To pozwala jej spodziewać się rocznego bilansu lepszego od oczekiwań rynku. – Osiągnięty przez nas wzrost wypracowaliśmy własnymi staraniami – uważa prezes spółki Mike Tye. Spółka nalega na ajentów, by oferowali zestawy własnych potraw, aby przyciągać klientów, wykorzystując rosnącą wśród wyspiarzy tendencję stołowania się poza domem, w cenach znacznie atrakcyjniejszych niż w droższych restauracjach. Bary działające na zasadzie franczyzy zapewniają spółce 90 proc. przychodów.

Analitycy spodziewają się rocznego zysku brutto Spirit Pub na poziomie 57,1 mln funtów (94,1 mln dolarów) i obrotów 790,8 mln. Maklerzy zalecili kupowanie akcji Spirit Pub, a ich cenę docelową szacują na 110 pensów.