- Ostatnie lata to dynamiczny rozwój skali prowadzonego biznesu. Nasza strategia zakłada dalszą ekspansję i nie wyklucza upublicznienia firmy – mówi Artur Paleczny, wiceprezes 3W Dystrybucja Budowlana. Menedżer niedawno był członkiem zarządu ds. finansowych giełdowego Yawalu.
Spółkę w 2009 r. założyło kilku menedżerów związanych z branżą budowlaną. W 2010 r. wypracowała ona 49 mln zł przychodów, w 2013 r. sprzedaż wzrosła skokowo do 196 mln zł, a w ubiegłym do 423 mln zł. To efekt przejęcia aktywów od francuskiego koncernu Saint-Gobain (Raab Karcher i Cortina). Francuzi postanowili wycofać się z nierentownej części biznesu.
- W efekcie mamy 37 hurtowni budowlanych na terenie całego kraju. Dzięki działaniom restrukturyzacyjnym jesteśmy rentowni, tegoroczny wynik EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) szacujemy na 10 mln zł. Biznes dystrybucyjny to siłą rzeczy duże obroty i niewielka marża. W tym roku przychody powinny wynieść już 500 mln zł, docelowo interesuje nas 2-proc. rentowność netto – podsumowuje Paleczny.
3W Dystrybucja Budowlana specjalizuje się w sprzedaży materiałów zabudowy wnętrz, chemii budowlanej i sufitów podwieszanych. Zaopatruje bezpośrednio inwestycje budowlane oraz firmy wykonawcze i hurtownie.