Organizacja pożytku publicznego musi podać, skąd bierze pieniądze na promocję 1 proc.

Organizacja pożytku publicznego, która zachęca do przekazania jej 1 proc. podatku wykorzystując do tego materiały promocyjne, musi w nich wyraźnie zaznaczyć, że publikacja jest finansowana ze środków pochodzących z darowizn PIT.

Aktualizacja: 28.01.2017 10:50 Publikacja: 28.01.2017 06:00

Organizacja pożytku publicznego musi podać, skąd bierze pieniądze na promocję 1 proc.

Foto: 123RF

Taki obowiązek nakłada na OPP rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 22 czerwca 2016 r. w sprawie zamieszczania informacji przez organizacje pożytku publicznego z zakresu 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych. Zgodnie z nim  materiały audiowizualne, wizualne, dźwiękowe, w których organizacje publicznie zachęcają  do przekazania 1 proc. podatku, powinny zawierać informację o następującej treści: "Materiał promocyjny został sfinansowany/współfinansowany ze środków finansowych pochodzących z 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych.".

Pozostało 86% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów