Reklama
Rozwiń

Organizacja pożytku publicznego musi podać, skąd bierze pieniądze na promocję 1 proc.

Organizacja pożytku publicznego, która zachęca do przekazania jej 1 proc. podatku wykorzystując do tego materiały promocyjne, musi w nich wyraźnie zaznaczyć, że publikacja jest finansowana ze środków pochodzących z darowizn PIT.

Aktualizacja: 28.01.2017 10:50 Publikacja: 28.01.2017 06:00

Organizacja pożytku publicznego musi podać, skąd bierze pieniądze na promocję 1 proc.

Foto: 123RF

Taki obowiązek nakłada na OPP rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 22 czerwca 2016 r. w sprawie zamieszczania informacji przez organizacje pożytku publicznego z zakresu 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych. Zgodnie z nim  materiały audiowizualne, wizualne, dźwiękowe, w których organizacje publicznie zachęcają  do przekazania 1 proc. podatku, powinny zawierać informację o następującej treści: "Materiał promocyjny został sfinansowany/współfinansowany ze środków finansowych pochodzących z 1 proc. podatku dochodowego od osób fizycznych.".

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sądzie i w urzędzie
Nowa funkcja w mObywatelu. Przyda się na starość
Praca, Emerytury i renty
Prawdziwy szał na świadczenie dla seniorów
Prawnicy
Kto najlepiej uczy przyszłych prawników w Polsce? Ranking „Rzeczpospolitej”
Edukacja i wychowanie
Jakie są najlepsze uczelnie w Polsce? Opublikowano ranking Perspektywy 2025
Zawody prawnicze
Ranking kancelarii prawniczych 2025. Znamy zwycięzców