Jak komercjalizować przedsięwzięcia, które wytwarzają naukowcy? Jak połączyć świat nauki i biznesu? Z której strony powinien wyjść impuls? - Zdecydowanie od biznesu. Nauka musi mieć gotową odpowiedź - odpowiedział Michał Janasik.
- Nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji, gdy naukowiec dokładnie wymyśli produkt rynkowy i przyjdzie z nim do przedsiębiorcy. Ten problem w Polsce wciąż pokutuje, mam nadzieję, że na coraz mniejszą skalę - kontynuował.
Na ile biznes jest zainteresowany tym, by naukowiec coś dla nich wymyślił? - Chodzi o to, że jesteśmy świadkami wielkich zmian w charakterze polskiego biznesu. Nie mówię o pionierach, bo oni o tym dawno wiedzieli, ale już przeciętny przedsiębiorca orientuje się, że nie będzie w stanie walczyć przewagą kosztową opartą na niskich kosztach pracy. To się bardzo szybko kończy. Jak każdy przedsiębiorca, on działa racjonalnie. Jeżeli widzi, że musi inwestować, to inwestuje. Jeżeli nie, to maksymalizuje zyski. Teraz jest czas inwestowania - dodał.
Partner rozmowy: Sieć Łukasiewicza