Do wzrostu zaufania z pewnością przyczyniły się wprowadzone w marcu 2016 roku przepisy zapewniające większą transparentność, które obniżyły maksymalne koszty pożyczki, a także uregulowały zasady organizacyjne dla firm pożyczkowych, a więc m.in. obowiązek posiadania minimum 200 tys. kapitału zakładowego, który musi być w całości pokryty ze środków pieniężnych, a także konieczność prowadzenia działalności finansowej przez firmy pożyczkowe w formie spółki z.o.o. lub jako spółki akcyjnej. Powołano również do życia publiczny Rejestr Instytucji Pożyczkowych w Polsce przy Komisji Nadzoru Finansowego, co bez wątpienia sprawia, że sektor pozabankowy działa obecnie w sposób jasny oraz w zgodzie ze ściśle ustalonymi zasadami.
Na modyfikację ofert oraz na jakość świadczonych usług przez firmy pożyczkowe z pewnością wpływ miała również rosnąca świadomość klienta. Coraz lepiej wyedukowani klienci oczekiwali indywidualnego podejścia i przedstawienia ofert, które spełniają ich oczekiwania. hapipożyczki, które plasują się jako lider w sektorze pożyczek pozabankowych, wprowadzając nowy produkt finansowy z jednym z najniższych RRSO na rynku – 9,8%, doskonale wpisują się w wyżej wymieniony trend.
- Od powstania firmy w Polsce, jednym z naszych priorytetów, jest ciągłe podnoszenie jakości obsługi. Korzystamy z najnowszych rozwiązań technologicznych, które mają na celu ułatwienie procesu obsługi. W tym roku wprowadziliśmy nowoczesne narzędzia takie jak Co-Surfing, Robocall czy SMS z opcją odpowiedzi. W 2018 roku hapipożyczki, jako jedna z pierwszych firm pozabankowych, dołączyły do innowacyjnej platformy pośrednictwa finansowego Bancovo. Jest to doskonały przykład współpracy instytucji finansowych z różnych segmentów rynkowych, który ułatwia klientowi wybór najkorzystniejszej dla niego oferty spośród szerokiej propozycji kredytowej i pożyczkowej znajdującej się na platformie – powiedział Przemysław Kamiński, Country Manager, IPF Polska.
hapipożyczki rozpoczęły również w tym roku pilotażowy proces wdrażania w swoich strukturach zaawansowanych rozwiązań w zakresie automatyzacji. Zgodnie z globalnym kierunkiem rozwoju IPF Digital, jakim jest implementacja najnowocześniejszych technologii, roboty wspierają pracowników w procesach związanych z obsługą klienta - uczestniczą w wysyłaniu wypłat, weryfikacji wniosków o pożyczkę i danych na umowach.
- Wraz z rozwojem spółki rosną również nasze potrzeby w zakresie wykorzystania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, wspierających płynną realizację wszystkich procesów związanych z codzienną obsługą pożyczkobiorców. Wprowadzenie robotyzacji było kolejnym ważnym krokiem w tym zakresie. Dzięki niemu nasza firma może zapewniać klientom oszczędność czasu poprzez szybszą i sprawniejszą obsługę. Możemy również lepiej wykorzystywać potencjał pracowników, pozostawiając im do realizacji bardziej złożone, wymagające inwencji zadania – powiedziała Dorota Grochocka, Head of Customer Care and Collections w IPF Polska.