Klient jest dla nas najważniejszy

Statystyki pokazują, że wskaźnik zaufania do firm pożyczkowych wzrasta. Z ubiegłorocznego badania Kantar TNS wynika, że ufa im 17 proc. polskich konsumentów - co w porównaniu z poprzednim badaniem, daje nam wzrost o 54 proc.

Publikacja: 17.12.2018 09:05

Do wzrostu zaufania z pewnością przyczyniły się wprowadzone w marcu 2016 roku przepisy zapewniające większą transparentność, które obniżyły maksymalne koszty pożyczki, a także uregulowały zasady organizacyjne dla firm pożyczkowych, a więc m.in. obowiązek posiadania minimum 200 tys. kapitału zakładowego, który musi być w całości pokryty ze środków pieniężnych, a także konieczność prowadzenia działalności finansowej przez firmy pożyczkowe w formie spółki z.o.o. lub jako spółki akcyjnej. Powołano również do życia publiczny Rejestr Instytucji Pożyczkowych w Polsce przy Komisji Nadzoru Finansowego, co bez wątpienia sprawia, że sektor pozabankowy działa obecnie w sposób jasny oraz w zgodzie ze ściśle ustalonymi zasadami.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Prognozy „Parkietu”.
Jak oszczędzać i inwestować w czasach spadających stóp procentowych?
Finanse
Czego może nas nauczyć Warren Buffett?
Finanse
Warren Buffett przejdzie na emeryturę. Ma go zastąpić Greg Abel
Finanse
Berkshire ze spadkiem zysków, rośnie za to góra gotówki
Finanse
Polacy niespecjalnie zadowoleni ze swojej sytuacji finansowej