Reklama

212 mln zł trafiło do spółek od inwestorów w sieci

Branża tzw. finansowania społecznościowego w zamian za udziały spodziewa się w tym roku dwucyfrowego wzrostu. Pomaga wysoka inflacja.

Publikacja: 07.09.2021 19:40

212 mln zł trafiło do spółek od inwestorów w sieci

Foto: Adobe Stock

Rynek equity crowdfundingu nad Wisłą rozwija się jak szalony. Od 2016 r., czyli od czasu, gdy de facto ten rynek w Polsce się narodził czy też wyszedł z kompletnej niszy, w ten sposób finansowanie pozyskało ponad 150 firm – wynika z analizy dostępnych informacji na ten temat, którą przeprowadziliśmy wspólnie z platformą Crowdway. Dane wskazują, że do takich podmiotów trafiło w sumie już blisko 212,5 mln zł, przy czym aż 60 proc. takich emisji przeprowadzono tylko w ub. r. i przez pierwsze osiem miesięcy tego roku. Pandemia kompletnie nie zaszkodziła rozwojowi equity crowdfundingu w naszym kraju. Na rodzimych platformach doszło do wielu spektakularnych emisji. Przykładem mogą być ubiegłoroczne kampanie Wolf & Oak Distillery (producent polskiej whisky), Mazurskiej Manufaktury Alkoholi oraz Kombinatu Konopnego czy tegoroczne, jak firmy Stava (emisja własna), CanPoland i Farmy Fotowoltaiki, które na platformach Beesfund, Crowdconnect czy Crowdway zebrały w sumie aż 24,6 mln zł.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Finanse
Donald Trump rozpoczął szturm na amerykański bank centralny
Finanse
Donald Tusk powołał nowego wiceszefa KNF. Jakie ma zadania?
Finanse
Norweski fundusz odcina się od Izraela: sprzedano udziały w bankach i amerykańskiej firmie
Finanse
"MF otwarte na zmiany". Pierwsze konsultacje projektu Osobistego Konta Inwestycyjnego.
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Finanse
Andrzej Domański: OKI to priorytetowy projekt Ministerstwa Finansów
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama