Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.09.2021 19:40 Publikacja: 07.09.2021 19:40
Foto: Adobe Stock
Rynek equity crowdfundingu nad Wisłą rozwija się jak szalony. Od 2016 r., czyli od czasu, gdy de facto ten rynek w Polsce się narodził czy też wyszedł z kompletnej niszy, w ten sposób finansowanie pozyskało ponad 150 firm – wynika z analizy dostępnych informacji na ten temat, którą przeprowadziliśmy wspólnie z platformą Crowdway. Dane wskazują, że do takich podmiotów trafiło w sumie już blisko 212,5 mln zł, przy czym aż 60 proc. takich emisji przeprowadzono tylko w ub. r. i przez pierwsze osiem miesięcy tego roku. Pandemia kompletnie nie zaszkodziła rozwojowi equity crowdfundingu w naszym kraju. Na rodzimych platformach doszło do wielu spektakularnych emisji. Przykładem mogą być ubiegłoroczne kampanie Wolf & Oak Distillery (producent polskiej whisky), Mazurskiej Manufaktury Alkoholi oraz Kombinatu Konopnego czy tegoroczne, jak firmy Stava (emisja własna), CanPoland i Farmy Fotowoltaiki, które na platformach Beesfund, Crowdconnect czy Crowdway zebrały w sumie aż 24,6 mln zł.
Rolą branży powinno być inspirowanie klientów, by przesuwali się z bezpiecznej strefy oszczędzania w stronę inwe...
Chcemy pokazywać korzyści związane z inwestowaniem na rynku kapitałowym. Stawiamy na edukację i promocję rynku p...
To co obecnie wspiera obecnie polską gospodarkę to bardzo mocny rynek pracy oraz bum inwestycyjny - mówi Piotr B...
Nowe technologie pomogą w podejmowaniu decyzji inwestycyjnych i dystrybucji funduszy - mówi Marcin Żuchowicz, p...
Aby pieniądze nie leżały tylko na rachunkach bankowych, a faktycznie pracowały na rzecz klientów potrzebna jest...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas