Powodzenie polskiego pawilonu na wystawie Expo w Szanghaju przeszło oczekiwania organizatorów. – Nie spodziewaliśmy się tak dużej frekwencji. Wczoraj przekroczyliśmy liczbę stu tysięcy zwiedzających – powiedział „Rz" Sławomir Majman, komisarz generalny Polski na Expo.
W kolejkach przed fasadą budynku ze wspólnymi dla Polski i Chin elementami tradycyjnych wycinanek ludowych pełno jest młodych Chińczyków. Zdaniem Majmana, 99 proc. z nich nigdy nie słyszało o Polsce.
Expo to także oficjalne wizyty i spotkania biznesowe. Od otwarcia naszą ekspozycję odwiedzili gubernatorzy i wicegubernatorzy pięciu chińskich prowincji, szef rządowej organizacji promującej chiński handel oraz chiński wiceminister spraw zagranicznych.
W przyszłym tygodniu na Expo rozpoczyna się prezentacja wschodniej Polski, w ramach której promowana będzie m.in. polska żywność. Z kolei w drugiej połowie maja do Szanghaju przyjeżdża delegacja Ministerstwa Rolnictwa z udziałem pięćdziesięciu przedsiębiorców z branży spożywczej. Natomiast 22 maja organizowany jest Dzień Polski.
Chińskich przedsiębiorców w czasie rozmów toczonych w polskim pawilonie ma przekonywać do Polski stabilizacja gospodarcza i brak protekcjonizmu obecnego w wielu dużych krajach europejskich. Magnesem ma być też możliwość wykorzystywania w projektach funduszy unijnych.