Problemem w polsko-kazachstańskich relacjach biznesowych jest transport. Przyznał to w wystąpieniu na wtorkowym forum prezydent Nursułtan Nazarbajew. Zasugerował, by zwrócić się do Rosji i wspólnie wypracować trójstronne porozumienie, które pozwoliłoby usprawnić połączenia pomiędzy Polską i Kazachstanem.
    Kazachstan mocno stawia także na rozwój własnej infrastruktury transportowej. Udział sektora transportowego w PKB Kazachstanu sięga 7–8 proc., co sprawia, że infrastruktura transportowa i logistyczna jest jednym z kluczowych sektorów gospodarki. W ostatnich pięciu latach w Kazachstanie realizowano duże projekty infrastrukturalne, w tym budowę ponad 1500 km linii kolejowych. Nową trasą jest linia na kierunku Kazachstan–Turkmenistan–Iran. Finalizowana jest też realizacja korytarza tranzytowego Europa Zachodnia–Zachodnie Chiny, który na terytorium Kazachstanu będzie liczył prawie 2,8 tys. kilometrów. Na granicy z Chinami wybudowany został terminal przeładunkowy Horgos, na Morzu Kaspijskim rozbudowuje się port Aktau. Rozpoczęła się budowa kompleksu promowego Kuryk, zapewniającego połączenie promowe z krajami nad Morzem Kaspijskim.