Fellini i Mastroianni powracają na duży ekran

W „Magicznych nocach" Paulo Virzi oddaje hołd włoskiemu kinu, przypominając, że prawdziwe arcydzieła przyprawione są goryczą.

Aktualizacja: 12.08.2019 20:17 Publikacja: 12.08.2019 18:03

Irene Vetere (Eugenia) w filmie „Magiczne noce”

Irene Vetere (Eugenia) w filmie „Magiczne noce”

Foto: materiały prasowe

Cofamy się do początku lat 90. Bohaterami jest trójka finalistów znaczącej, autentycznej zresztą, Premio Solinas – nagrody dla scenarzystów.

Sycylijczyk Antonino jest typem nieśmiałego intelektualisty. Toskańczyk Luciano to niepoprawny podrywacz szukający przygód. Eugenia Malaspina pochodzi z rodziny zamożnego polityka, który miłość córki do kina traktuje jak niepoważną fanaberię. Cała trójka zaprzyjaźnia się, gdy dziewczyna zaprasza swoich dwóch konkurentów, by w Rzymie zatrzymali się w jej luksusowym apartamencie z pięknym widokiem na Rzym.

Pozostało 86% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Film
„28 lat później”. Powrót do pogrążonej w morderczej pandemii Wielkiej Brytanii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Rekomendacje filmowe: Wchodzenie w życie nigdy nie jest łatwe
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu