Cartier. Magia czerwonego pudełeczka w Planete

Stałym klientem sławnej firmy był Edward VII. I to właśnie on nazwał Cartiera - jubilerem królów i królem jubilerów.

Publikacja: 27.03.2015 07:00

Foto: Bloomberg

Od tamtego czasu w ciągu 30 kolejnych lat aż 24 europejskie dwory przyznały Cartierowi tytuł oficjalnego dostawcy. Ta klientela zapewniła mu rozgłos. Sława luksusowej marki rozprzestrzeniała się szybko i sięgała daleko. Unikatowe cacka chciały mieć nie tylko arystokratki, ale także aspirujące bogaczki oraz kurtyzany. Zachcianki tych ostatnich potrafiły zrujnować właścicieli najpotężniejszych fortun. Lubiły bowiem owe panie ekstrawaganckie klejnoty i utrzymanie na wysokim poziomie. Większość z nich rekrutowała się spośród aktorek...

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Film
Nie żyje Loretta Swit, major "Gorące Wargi" z serialu "M*A*S*H"
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Film
Cannes 2025: Złota Palma dla irańskiego dysydenta
Film
Krakowski Festiwal Filmowy będzie w tym roku pełen hitów
Film
Festiwal w Cannes i zaskakujące opowieści o rodzinie
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Patronat Rzeczpospolitej
Największe kino plenerowe w Polsce powraca!
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont