– Prowadzenie firmy to nie jest już sam biznes, umowy z klientami czy wyniki finansowe. To przede wszystkim budowa relacji z pracownikami, inwestowanie w kadry, odpowiedzialność społeczna oraz patriotyzm gospodarczy. Wszystkie te elementy są wpisane w strategię Comarchu i konsekwentnie realizowane od wielu lat – komentuje prof. Janusz Filipiak, założyciel i prezes Comarchu.
Krakowska grupa swoją działalność prowadzi globalnie, na sześciu kontynentach, ale to Polska pozostaje centrum biznesowym. Stąd do tej pory Comarch wyeksportował produkty bazujące w stu procentach na czystej, polskiej myśli technicznej o wartości ponad 4,5 mld zł do 90 krajów na całym świecie.
Comarch w Polsce płaci podatki z wypracowanego zysku, przeznacza ponad 15 procent dochodów na badania i rozwój produktów, angażuje się w działania na rzecz lokalnej społeczności oraz stale tworzy miejsca pracy.
– A to właśnie ludzie decydują o sile firmy, współtworzą ją i sprawiają, że może się tak dynamicznie rozwijać. Mam tu na myśli również inne przedsiębiorstwa, które z sukcesem prowadzą działalność w Polsce oraz jednocześnie zdobywają rynki zagraniczne. To dowód na to, że polską myśl technologiczną cechuje szczególnie wysoki potencjał, a konkurencyjność i innowacyjność stają się naszą wizytówką – podkreśla szef Comarchu.
W minionym roku przychody krakowskiej grupy przekroczyły 1,1 mld zł. Zysk z działalności operacyjnej osiągnął wartość 35,8 mln zł, a zysk netto 42 mln zł.