Więcej na reklamę miast

Przez trzy kwartały na promocję i reklamę miasta wydały prawie 110 mln zł. To tyle, ile w całym ubiegłym roku. Coraz bardziej doceniają bowiem ich znaczenie dla rozwoju

Publikacja: 20.11.2007 01:30

Więcej na reklamę miast

Foto: Rzeczpospolita

Z informacji uzyskanych przez „Rz“ od 19 miast (stolice województw oraz Gdynia, Toruń i Zielona Góra) wynika, że przez dziewięć pierwszych miesięcy tego roku wydały one na swoją promocję już prawie 110 mln zł. Zgodnie z planem wydatki na reklamę i promocję mają łącznie wynieść prawie 188 mln zł.

Samorządy sporo wydają już nie tylko na tradycyjne ulotki czy obecność na targach, ale także na reklamę w mediach. Dobrą okazję do promocji mają w tym roku Gorzów Wlkp. i Kraków. Oba miasta obchodzą jubileusz 750-lecia. Kampanię dla Krakowa opracowała agencja reklamowa. Warto o tym wspomnieć, bo samorządy zwykle nie współpracują ze specjalistami. W trakcie kampanii Kraków, jako pierwsze w Polsce miasto, przeprowadziło pionierską akcję. W wybranych miastach animatorzy w strojach z epoki rozdali ok. 20 tys. ulotek promujących jubileusz.

Coraz chętniej miasta wychodzą z reklamą także poza Polskę – szczególnie widać je w mediach angielskich, irlandzkich, szwedzkich czy niemieckich (np. Warszawa, Lublin, Gdańsk i Łódź) oraz na stronach www linii lotniczych i ich magazynów pokładowe. Ostatnio Warszawa rozpoczęła taką kampanię we współpracy z liniami easyJet, a Bydgoszcz promowała się na stronie linii Ryanair.

Metropolie pracują nad wizerunkiem, dofinansowując różne przedsięwzięcia kulturalne i sportowe. Warszawa co rok wykłada ok. pół miliona złotych na Warszawski Międzynarodowy Festiwal Filmowy i kolejne kilkaset tysięcy na Warsaw Summer Jazz Days. Z kolei Gdynia wspiera m.in. letni Open’er Festival i Festiwal Dwa Teatry, a Katowice – np. Rawę Blues Festival. Zdaniem specjalistów festiwale czy koncerty mogą skutecznie promować miasto, ale pod warunkiem że są cykliczne. Przedstawiciele Zielonej Góry przekonują, że organizowane imprezy masowe nie tylko zwiększają liczbę turystów, ale również wzbudzają zainteresowanie mediów. Miasto staje się wówczas na tyle atrakcyjne, że uwzględniane jest przy organizacji kolejnych przedsięwzięć. Do tego Zielona Góra mocno promuje swoje tradycje winiarskie. Miasta coraz częściej przygotowują wieloletnie strategie promocji. Od dawna mają je Wrocław i Kraków, a od ubiegłego roku także Kielce. Teraz chce dołączyć do nich Gdańsk. Agencja Demo wygrała niedawno przetarg na jej opracowanie do 2013 r. W założeniu działania w jej ramach mają zatrzymać mieszkańców, a także przyciągnąć turystów, inwestorów i studentów. – Gdańsk stoi przed tak ważnymi wyzwaniami, jak organizacja Euro 2012, powstanie Europejskiego Centrum Solidarności czy starania o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Stworzenie strategii stało się więc niezbędne do właściwej koordynacji działań związanych z realizacją tych przedsięwzięć – mówi Anna Zbierska, kierownik Referatu Promocji w Gdańsku. ?

masz pytanie wyślij e-mail do autora

Z informacji uzyskanych przez „Rz“ od 19 miast (stolice województw oraz Gdynia, Toruń i Zielona Góra) wynika, że przez dziewięć pierwszych miesięcy tego roku wydały one na swoją promocję już prawie 110 mln zł. Zgodnie z planem wydatki na reklamę i promocję mają łącznie wynieść prawie 188 mln zł.

Samorządy sporo wydają już nie tylko na tradycyjne ulotki czy obecność na targach, ale także na reklamę w mediach. Dobrą okazję do promocji mają w tym roku Gorzów Wlkp. i Kraków. Oba miasta obchodzą jubileusz 750-lecia. Kampanię dla Krakowa opracowała agencja reklamowa. Warto o tym wspomnieć, bo samorządy zwykle nie współpracują ze specjalistami. W trakcie kampanii Kraków, jako pierwsze w Polsce miasto, przeprowadziło pionierską akcję. W wybranych miastach animatorzy w strojach z epoki rozdali ok. 20 tys. ulotek promujących jubileusz.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy