W tym roku wartość globalnego rynku reklamy zwiększy się o 5,7 proc., do 455,1 mld dol. – wynika z raportu sieci domów mediowych ZenithOptimedia.
W Europie Środkowej i Wschodniej firmy wydadzą na reklamę w przyszłym roku 33 mld dol., o prawie 17 proc. więcej niż w tym. Przyszłorocznego rozwoju rynku nie zahamują ograniczenia kredytowe, które negatywnie wpływają na wzrost ekonomiczny. Z ich powodu np. w USA mniej na promocję mogą wydawać jedynie branże: nieruchomości i finansowa. Zdaniem ekspertów z ZenithOptimedia 9 mld dol. wydanych na reklamę przyniosą same igrzyska olimpijskie w Pekinie, podwójne wybory w USA (prezydenckie i parlamentarne) oraz Euro 2008.
Wysoką dynamikę globalnego rynku reklamy wypracują zwłaszcza kraje rozwijające się, w których ten rynek rośnie w dwucyfrowym tempie. W tym roku roku ich udział w wydatkach na reklamę na świecie wyniesie 26 proc., a w 2010 r. będzie stanowił już prawie jedną trzecią – 31 proc.
Do 2010 r. udziały w rynku reklamy zwiększą: Internet, reklama zewnętrzna i kina. Wśród mediów procentowo najwięcej zyska Internet. Globalna wartość reklamy w sieci w 2010 r. wyniesie 60,9 mld dol., a od 2009 r. jej udział w rynku będzie dwucyfrowy. ?