Trzeba jednak pamiętać, że zaledwie część obrotu przypadła na książki – ludzie biznesu coraz częściej korzystają z innych nośników treści, przede wszystkim z serwisów internetowych, ale też wymiennokartkowych aktualizacji, zbiorów praw na płytach CD, newsletterów. Spośród tradycyjnych edycji książkowych o tematyce ekonomicznej największym zainteresowaniem cieszą się, siłą rzeczy, podręczniki akademickie oraz poradniki, które uczą, jak odnieść sukces w biznesie.
Z typowych podręczników ekonomicznych od lat największym i zasłużonym zainteresowaniem cieszy się klasyczne dwutomowe dzieło: „Ekonomia. Mikroekonomia” i „Ekonomia. Makroekonomia” Begga, Fischera i Dornbucha, w naszym kraju ukazujące się nakładem Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego. Z podręczników poświęconych marketingowi uznaniem cieszą się prace Philipa Kotlera (również PWE). Co ciekawe, także w przypadku poradników najwięcej nabywców znajdują tytuły należące do klasyki, często książki napisane jeszcze w latach 30. i 40. XX wieku przez takich autorów jak Napoleon Hill (słynne „Myśl i bogać się”), Frank Bettger czy Dale Carnegie. Książki te stanowią zbiór przemyśleń spisanych przez ludzi sukcesu, a czasem także szkoleniowców. Z autorów współczesnych bodaj największy sukces odniosła książka Spencera Johnsona „Kto zabrał mój ser?” (wydawnictwo Studio Emka) – pełna optymizmu i wiary w ludzkie możliwości publikacja przez ostatnich dziesięć lat rozeszła się na świecie w liczbie ponad 10 mln egz., a i w Polsce jest bestsellerem.
Warto też zwrócić uwagę na coraz szerzej prezentowane w księgarniach książki poświęcone językowi biznesu i sposobom wpływania na zachowania klienta. Tu, oprócz licznych tłumaczeń z języka angielskiego, mamy i własne osiągnięcia, przede wszystkim „Sztukę perswazji” Andrzeja Batki (wydawnictwo Onepress), która doczekała się nie tylko wydania książkowego, ale także wersji audio i zestawu płyt DVD, zawierających materiały szkoleniowe. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też poradniki z zakresu e-biznesu.
1. „Rachunkowość zarządcza i controlling projektów”, Monika Łada, Alina Kozarkiewicz; Beck
2. „Kultura organizacyjna diagnoza i zmiana model wartości konkurujących”, Kim L. Cameron, Robert E. Quinn; Wolters Kluwer