Co interesuje tych, którzy odnieśli sukces

Publikacje fachowe to ponad jedna czwarta polskiego rynku książki – w 2007 roku na tę część branży wydawniczej, wedle wstępnych szacunków, przypadło ponad 650 mln zł przychodów.

Publikacja: 19.12.2007 00:52

Red

Trzeba jednak pamiętać, że zaledwie część obrotu przypadła na książki – ludzie biznesu coraz częściej korzystają z innych nośników treści, przede wszystkim z serwisów internetowych, ale też wymiennokartkowych aktualizacji, zbiorów praw na płytach CD, newsletterów. Spośród tradycyjnych edycji książkowych o tematyce ekonomicznej największym zainteresowaniem cieszą się, siłą rzeczy, podręczniki akademickie oraz poradniki, które uczą, jak odnieść sukces w biznesie.

Z typowych podręczników ekonomicznych od lat największym i zasłużonym zainteresowaniem cieszy się klasyczne dwutomowe dzieło: „Ekonomia. Mikroekonomia” i „Ekonomia. Makroekonomia” Begga, Fischera i Dornbucha, w naszym kraju ukazujące się nakładem Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego. Z podręczników poświęconych marketingowi uznaniem cieszą się prace Philipa Kotlera (również PWE). Co ciekawe, także w przypadku poradników najwięcej nabywców znajdują tytuły należące do klasyki, często książki napisane jeszcze w latach 30. i 40. XX wieku przez takich autorów jak Napoleon Hill (słynne „Myśl i bogać się”), Frank Bettger czy Dale Carnegie. Książki te stanowią zbiór przemyśleń spisanych przez ludzi sukcesu, a czasem także szkoleniowców. Z autorów współczesnych bodaj największy sukces odniosła książka Spencera Johnsona „Kto zabrał mój ser?” (wydawnictwo Studio Emka) – pełna optymizmu i wiary w ludzkie możliwości publikacja przez ostatnich dziesięć lat rozeszła się na świecie w liczbie ponad 10 mln egz., a i w Polsce jest bestsellerem.

Warto też zwrócić uwagę na coraz szerzej prezentowane w księgarniach książki poświęcone językowi biznesu i sposobom wpływania na zachowania klienta. Tu, oprócz licznych tłumaczeń z języka angielskiego, mamy i własne osiągnięcia, przede wszystkim „Sztukę perswazji” Andrzeja Batki (wydawnictwo Onepress), która doczekała się nie tylko wydania książkowego, ale także wersji audio i zestawu płyt DVD, zawierających materiały szkoleniowe. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też poradniki z zakresu e-biznesu.

1. „Rachunkowość zarządcza i controlling projektów”, Monika Łada, Alina Kozarkiewicz; Beck

2. „Kultura organizacyjna diagnoza i zmiana model wartości konkurujących”, Kim L. Cameron, Robert E. Quinn; Wolters Kluwer

3. „Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników”, Małgorzata Sidor-Rządkowska; Wolters Kluwer

4. „Strategie wynagrodzeń”, Stanisława Borkowska; Wolters Kluwer

5. „Zarządzanie czasem”, Lothar J. Seiwert; Placet

6. „Zarządzanie zasobami ludzkimi, tworzenie kapitału ludzkiego organizacji” red. Antoni łudwiczyński, red.Henryk Król; PWN

7. „Mikroekonomia”, David Begg, Stanley Fischer, Rudiger Dornbusch; PWE

8. „Leksykon VAT tom 1 /2”, Janusz Zubrzycki; Unimex

9. „Dochodząc do tak negocjowanie bez poddawania się” William Ury, Roger Fischer, Bruce Patton; PWE

10. „Podręcznik samodzielnej nauki księgowania”, Barbara Gierusz; Oddk

11. „Kariera i rozwój zawodowy”, Marek Suchar; Oddk

12. „Makroekonomia” David Begg, Stanley Fischer, Rudiger Dornbusch; PWE

13. „Analiza strategiczna przedsiębiorstwa”, Maria Romanowska, Grażyna Gierszewska; PWE

14. „Biznes plan”, Jerzy Skrzypek, Ewa Filar; PWE

15. „Polityka pieniężna w gospodarce rynkowej”, Andrzej Kaźmierczak; PWN

źródło: księgarnia ekonomiczna k. lek

Trzeba jednak pamiętać, że zaledwie część obrotu przypadła na książki – ludzie biznesu coraz częściej korzystają z innych nośników treści, przede wszystkim z serwisów internetowych, ale też wymiennokartkowych aktualizacji, zbiorów praw na płytach CD, newsletterów. Spośród tradycyjnych edycji książkowych o tematyce ekonomicznej największym zainteresowaniem cieszą się, siłą rzeczy, podręczniki akademickie oraz poradniki, które uczą, jak odnieść sukces w biznesie.

Z typowych podręczników ekonomicznych od lat największym i zasłużonym zainteresowaniem cieszy się klasyczne dwutomowe dzieło: „Ekonomia. Mikroekonomia” i „Ekonomia. Makroekonomia” Begga, Fischera i Dornbucha, w naszym kraju ukazujące się nakładem Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego. Z podręczników poświęconych marketingowi uznaniem cieszą się prace Philipa Kotlera (również PWE). Co ciekawe, także w przypadku poradników najwięcej nabywców znajdują tytuły należące do klasyki, często książki napisane jeszcze w latach 30. i 40. XX wieku przez takich autorów jak Napoleon Hill (słynne „Myśl i bogać się”), Frank Bettger czy Dale Carnegie. Książki te stanowią zbiór przemyśleń spisanych przez ludzi sukcesu, a czasem także szkoleniowców. Z autorów współczesnych bodaj największy sukces odniosła książka Spencera Johnsona „Kto zabrał mój ser?” (wydawnictwo Studio Emka) – pełna optymizmu i wiary w ludzkie możliwości publikacja przez ostatnich dziesięć lat rozeszła się na świecie w liczbie ponad 10 mln egz., a i w Polsce jest bestsellerem.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy