Usługi bankowości elektronicznej, dotąd oferowane posiadaczom tradycyjnych kont pod nazwą PKO Inteligo, zmienią nazwę na iPKO. Bankowość internetowa dla przedsiębiorstw, jeszcze dziś działająca jako PKO Inteligo Optimum, przekształci się w iPKO Biznes. Zmieni się także nazwa błyskawicznych przelewów; zamiast Płacę z PKO Inteligo pojawi się Płacę z iPKO. Marka Inteligo nie zniknie całkowicie, jednak od piątku tak będą się nazywać tylko konta wyłącznie internetowe.
– Chcemy lepiej dopasować naszą ofertę do potrzeb poszczególnych grup klientów. Dlatego zdecydowaliśmy o wyraźnym rozdzieleniu tradycyjnych rachunków z dostępem przez Internet od oferty internetowego banku Inteligo – mówi Jacek Komaracki, dyrektor Centrum Bankowości Elektronicznej PKO BP.
Dla obecnych klientów PKO Inteligo zmiana marki nie powinna powodować żadnych niedogodności. Muszą tylko pamiętać o tym, że adres internetowy serwisu zmieni się z www.pkointeligo.pl/ na www.ipko.pl. Inna będzie też jego szata graficzna.
Ponieważ wciąż jest to ta sama usługa, tyle że pod inną nazwą, nie trzeba podpisywać nowej umowy ani po raz kolejny uaktywniać dostępu do konta przez Internet. Od piątku klienci będą posługiwać się tym samym co dotąd loginem, hasłami dostępowymi i kartami kodów, aż do wyczerpania wszystkich haseł jednorazowych. Aktualny pozostanie też dotychczasowy numer telefonu do serwisu bankowości elektronicznej.
Bank deklaruje, że oprócz wprowadzenia nowej nazwy będzie też stopniowo zwiększał funkcjonalność serwisu. Część prac modernizacyjnych już została wykonana. Posiadacze ROR z dostępem internetowym i kart kredytowych mają już dostęp do rachunku karty, mogą też bezpośrednio spłacać zadłużenie na karcie. W przyszłości drogą elektroniczną będzie można składać wnioski o wybrane produkty. Bank uruchomi też dodatkowe kanały kontaktu z klientami, m.in. przez czat i wiadomości SMS.