Lato tańsze w środku zimy

Kryzys ekonomiczny? Słaby złoty? My tego nie odczuwamy – mówią zgodnie przedstawiciele biur podróży. Polacy masowo wykupują u nich letnie oferty. W dodatku chcą wypoczywać dłużej i w luksusowych warunkach

Publikacja: 22.01.2009 15:32

Chorwacja to niezmiennie od lat jeden z pięciu krajów do których najczęściej jeżdżą Polacy

Chorwacja to niezmiennie od lat jeden z pięciu krajów do których najczęściej jeżdżą Polacy

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

– Przedsprzedaż wyjazdów na lato 2009 jest u nas rekordowa – mówi Piotr Henicz‚ dyrektor sprzedaży i marketingu w Itace – Letnie wakacje sprzedajemy od pierwszego grudnia. W pierwszym miesiącu promocji mieliśmy już 42 tysiące klientów i 126 mln zł obrotu. To o 70 procent więcej niż w tym samym okresie 2007 roku‚ mimo że nasze ceny wzrosły o około 10 procent.

Podobny wzrost cen jest w innych biurach‚ ale to nie zniechęca turystów. Także inne biura biją w tym roku rekordy zainteresowania.

[srodtytul]Wycieczka gratis[/srodtytul]

W listopadzie rozpoczął sprzedaż letniej oferty Neckermann Polska.

– Mamy kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży. Wakacje na trwałe wpisały się w dzisiejszy tryb życia‚ wypoczynek ma dla ludzi coraz większe znaczenie – mówi rzeczniczka biura Magdalena Plutecka-Dydoń. – Przeprowadzone w Europie Zachodniej badania wskazują‚ że w obliczu kryzysu ludzie najszybciej rezygnują z dóbr materialnych‚ a na końcu z wakacji.

– Do połowy stycznia mamy o 30 proc. więcej sprzedanych wakacyjnych propozycji – podaje Magdalena Bryksa z Rainbow Tours‚ które letni katalog miało już gotowy w połowie listopada ubiegłego roku.

– Z roku na rok letnie oferty cieszą się coraz większym zainteresowaniem – przyznaje Agnieszka Kromolicka z Ecco Holiday. Biuro rozpoczęło sprzedaż już 3 listopada. To dało dobre efekty. – Przez cały listopad zachęcaliśmy klientów do rezerwacji wakacji‚ ponieważ im wcześniej klient dokona wyboru‚ tym mniej zapłaci. Każdy, kto zarezerwuje u nas letnie wakacje, otrzyma rabat w wysokości 40 procent oraz wycieczkę fakultatywną gratis. Oprócz rabatu klienci mają duży wybór kierunków‚ lotnisk oraz hoteli. Ponadto każdemu‚ kto w listopadzie zarezerwował wakacje, gwarantowaliśmy‚ że cena jego wyjazdu się nie zmieni nawet jeśli gwałtownie wzrosną opłaty za paliwo lotnicze lub kursy walut – wyjaśnia Kromolicka.

[srodtytul]Dla seniorów‚ dzieci i singli[/srodtytul]

Inne biura także prześcigają się w promocjach‚ co przekłada się na rosnącą sprzedaż. – Oferta na lato pojawiła się w naszych biurach w połowie listopada. Od tego momentu sprzedaliśmy około 15 procent wszystkich miejsc. Nasi klienci chętnie korzystają z przedsprzedaży z uwagi na rabaty‚ które do końca grudnia wynosiły 30 procent. Turyści coraz śmielej wybierają wyjazdy dalsze‚ a więc i droższe – mówi prezes Rainbow Tours Grzegorz Baszczyński.

W Itace promocja polega przede wszystkim na zniżkach oraz darmowych wycieczkach fakultatywnych. Do 4 stycznia obowiązywała gwarancja niezmienności ceny i rabaty do 40 proc. Teraz zniżki sięgają jednej trzeciej ceny. Z kolei w Triadzie‚ gdzie sprzedaż trwa od 6 listopada‚ są duże zniżki sięgające 39 proc. oraz gwarancja niezmienności ceny (do 23 stycznia). W TUI oprócz rabatów kuszą ekskluzywne hotele Premium; wakacje dla aktywnych na polach golfowych i rafach koralowych; małe kameralne grupy.

Neckermann zniżkami objął 90 proc. miejsc. Nęci klientów megazniżką i promocją dla dzieci. – Kto zarezerwuje wyjazd do końca lutego, dostanie do 250 zł zniżki. Nowością jest promocja dziecięca gwarantująca 50 proc. zniżki dla najmłodszych w wybranych hotelach na wyjazdy między 15 maja a 10 czerwca. Ponad 300 hoteli zostało objętych specjalną ofertą dla singli – wylicza Magdalena Plutecka-Dydoń.

[srodtytul]Kierunek Grecja i Hiszpania[/srodtytul]

Jeżeli zapytać w biurach‚ gdzie wypoczywać będą Polacy‚ to okazuje się że mamy dwa ulubione‚ nieśmiertelne kierunki‚ czyli Grecję i Hiszpanię.

– Rekordy popularności biją w tym roku Kreta i Rodos oraz Majorka‚ Costa del Sol i Wyspy Kanaryjskie – wyliczają w biurze Neckermanna. W Ecco Holiday potwierdzają‚ że największym wzięciem cieszą się wyspy greckie oraz Hiszpania. Podobnie w Itace‚ choć tutaj dużo jest chętnych także na wakacje w Turcji (Antalya‚ Bodrum‚ Oludeniz‚ Marmaris) i Egipcie (Szarm el Szejk‚ Marsa el Alam). – Najlepiej sprzedają się wakacje w Turcji‚ Chorwacji i Grecji. Są to kierunki‚ które bez względu na sezon pozostają w pierwszej piątce najpopularniejszych. Odnotowaliśmy również wysoką sprzedaż wycieczek do Maroka i Włoch – uzupełnia listę Magdalena Bryksa.

W Orbis Travel najczęściej klienci wybierają Grecję‚ Turcję‚ Egipt i Bułgarię. Do końca stycznia mogą liczyć na 25 proc. zniżki. Operatorzy przyznają‚ że niektóre oferty są już na wyczerpaniu‚ a ciasno robi się w terminach od końca czerwca do początku września. To znak‚ że Polacy stawiają na rodzinny wypoczynek.

– Na wyczerpaniu są terminy czerwcowe i lipiec. Hotele i pokoje rodzinne w wielu miejscach są już od kilku tygodni wyprzedane – przyznaje Natalia Papała z TUI Poland.

[srodtytul]Bogato i poza sezonem[/srodtytul]

Jest kilka nowych zjawisk w wakacyjnym wypoczynku Polaków. Przedstawiciele biur zwracają uwagę‚ że wzrostowi zainteresowania wakacjami za granicą towarzyszy wydłużanie się sezonu turystycznego.

– Pierwsze przeloty uruchomimy 20 kwietnia i będziemy latać do końca października. Urlop przed sezonem i po nim jest tańszy‚ a poza tym w spokojniejszym nastroju‚ bez zgiełku i tłumu innych turystów. Coraz więcej Polaków przekonuje się do posezonowych wakacji – przekonują w Neckermannie.

– Zauważamy tendencję do wybierania coraz wyższego standardu hotelu oraz usługi typu all inclusive – dodaje Agnieszka Kromolicka z Ecco Holiday.

– Rośnie zainteresowanie aktywnym wypoczynkiem. Coraz bardziej popularny staje się golf, ale także wszelkie sporty wodne – mówi Natalia Papała z TUI.

– Rynek się ustabilizował. Klienci wiedzą, czego chcą; poszukują sprawdzonych kierunków‚ sprawdzonych hoteli i dobrej jakości usług w bardzo dobrej cenie. Coraz częściej podejmują decyzje z większym wyprzedzeniem‚ chcąc zapewnić sobie i swoim najbliższym większy komfort psychiczny przed wakacjami – podkreśla Piotr Henicz z Itaki.

[ramka][b]Ile zaoszczędzisz*[/b]

[b]Ecco Holiday[/b]

Grecja‚ Riwiera Olimpijska‚ hotel***‚ śniadania i obiadokolacje‚ wylot 1 czerwca‚ pokój rodzinny‚ wycieczka fakultatywna gratis – 1283 zł (1 tydzień)‚ 1805 zł (2 tygodnie)Turcja‚ Alanya‚ hotel***‚ śniadania i obiadokolacje‚ wylot 10 czerwca‚ wycieczka fakultatywna gratis‚ 1287 zł (1 tydzień)‚ 1493 zł (2 tygodnie)

[b]Itaka[/b]

Turcja‚ Kemer‚ wylot 8 maja na tydzień‚ hotel*****‚ ultra all inclusive‚ wycieczka do Antalya i Delfinarium – 2032 zł (cena katalogowa 2340 zł + 150 zł wycieczka

Włochy‚ Sycylia‚ wycieczka samolotowa „Pomarańcze i mandarynki”‚ wylot 12 września na tydzień – 2524 zł (cena katalogowa 3270 zł)

[b]Neckermann[/b]

Turcja‚ 14 dni‚ hotel NNNN‚ wylot w maju‚ all inclusive‚ rodzina 2 os. dorosłe z 2 dzieci do 14 lat – 9522 zł po promocji 10 522 zł)

Bułgaria‚ 14 dni‚ hotel NNN+‚ wylot w czerwcu‚ all inclusive‚ 2 osoby 6159 zł po promocji 6639 zł)

[b]Rainbow Tours[/b]

Chiny‚ wycieczka objazdowa‚ 24 czerwca – 5 lipca‚ 10 dni‚ hotele*** – 4350 zł (cena katalogowa 5430 zł) plus opłaty lotniskowe

Turcja‚ Alanya‚ 3 czerwca –10 czerwca‚ 7 noclegów‚ hotel*** all inclusive - 1087 zł (w katalogu –1359 zł) plus opłaty lotniskowe

[b]TUI[/b]

Maroko‚ Agadir‚ tygodniowy pobyt w lipcu‚ hotel****‚ dwa posiłki – 3281 zł ( 3657 zł bez zniżek)

Chorwacja‚ Orebic‚ tygodniowy pobyt we wrześniu‚ hotel****‚ dwa posiłki - 2520 zł ( 2861 zł bez zniżek)

[i]*Oferty wskazane przez same biura podróży jako szczególnie atrakcyjne w zestawieniu jakość do ceny. Jeśli nie zaznaczono inaczej‚ cena dotyczy miejsca w pokoju dwuosobowym[/i][/ramka]

– Przedsprzedaż wyjazdów na lato 2009 jest u nas rekordowa – mówi Piotr Henicz‚ dyrektor sprzedaży i marketingu w Itace – Letnie wakacje sprzedajemy od pierwszego grudnia. W pierwszym miesiącu promocji mieliśmy już 42 tysiące klientów i 126 mln zł obrotu. To o 70 procent więcej niż w tym samym okresie 2007 roku‚ mimo że nasze ceny wzrosły o około 10 procent.

Podobny wzrost cen jest w innych biurach‚ ale to nie zniechęca turystów. Także inne biura biją w tym roku rekordy zainteresowania.

Pozostało 93% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy