Czterem TFI nie udało się zwabić klientów

Nie wszystkie towarzystwa funduszy inwestycyjnych skorzystały z rozpoczętego przed rokiem stopniowego powrotu Polaków do inwestowania w fundusze

Publikacja: 14.05.2010 04:50

Czterem TFI nie udało się zwabić klientów

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier

Przewaga zakupów jednostek nad ich umorzeniami w branży w ciągu ostatnich 12 miesięcy przekroczyła 11 mld zł.

Ale cztery towarzystwa notują ujemne saldo wpłat i wypłat: Opera, PKO, Legg Mason i Investors – wynika z danych Analiz Online.

Największe straty poniosła Opera, której klienci wycofali w ciągu ostatnich 12 miesięcy o 141 mln zł więcej, niż do nich wpłacili. – W czasie gdy klienci wracali do funduszy, musieliśmy koncentrować się na procesach związanych z przejęciem funduszy SEB (dzisiaj Novo – red.). Nie skupiliśmy się na marketingu. Zlikwidowaliśmy też kilka dawnych funduszy SEB – mówi Tomasz Korab, wiceprezes Opera TFI.

57 mln zł pod kreską jest PKO TFI, piąty gracz na rynku z 9 mld zł aktywów. – To efekt przede wszystkim wysokiego poziomu umorzeń na skutek zapadania lokat z funduszem – tłumaczy Adam Johaniuk, dyrektor ds. sprzedaży w PKO TFI. – Od marca sytuacja się zmieniła.

Jak tłumaczą przedstawiciele Legg Mason TFI i Investors TFI, te towarzystwa koncentrują się głównie na inwestycjach bardziej agresywnych, których klienci w ostatnim roku raczej nie wybierali.

Najwięcej nowego kapitału w ostatnich miesiącach pozyskały Union Investment TFI (2,8 mld zł) i Pioneer Pekao TFI (2,2 mld zł).

Przewaga zakupów jednostek nad ich umorzeniami w branży w ciągu ostatnich 12 miesięcy przekroczyła 11 mld zł.

Ale cztery towarzystwa notują ujemne saldo wpłat i wypłat: Opera, PKO, Legg Mason i Investors – wynika z danych Analiz Online.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem