Tylko duże firmy mają szansę na upowszechnienie usługi mobilnych płatności - uważa firma doradcza Frost & Sullivan. - Inicjatywy takie jak mPay, czy też niedawno wprowadzony system SkyCash, są potrzebne i pożądane na rynku, zwłaszcza ze względu na przekonywanie Polaków do systemu mobilnych płatności. Obecnie, firmy te wciąż mają szansę na pozyskanie sporych udziałow w rynku. W długoterminowej perspektywie jednak, rynek będzie należał do operatorów komórkowych oraz instytucji finansowych - czytamy komentarzu Edyty Kosowskiej, analityka rynku ICT z Frost & Sullivan.
Według niej przykłady państw środkowoeuropejskich, w tym Węgier, pokazują, że tylko duże podmioty są w stanie skutecznie promować usługę płatności mobilnych i edukować klientów w tym zakresie. - Najbardziej prawdopodobny scenariusz dla dostawców aplikacji, takich jak mPay czy SkyCash, to skupienie się na zagospodarowaniu niszy rynkowych (np. bliska współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego i przedsiębiorstwami transportu publicznego) lub przejęcie przez większych graczy - uważa Edyta Kosowska.