Przegląd prasy - środa 14 lipca

Aktualizacja: 14.07.2010 09:45 Publikacja: 14.07.2010 09:41

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

[b]Polscy udziałowcy Polkomtelu pozbędą się akcji we wrześniu[/b]

TB, Bloomberg

Polscy właściciele Polkomtelu rozpoczną we wrześniu procedurę sprzedaży swoich 76 proc. udziałów w największym w kraju operatorze telefonii komórkowej – podaje agencja Bloomberg.

http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/435844,polscy_udzialowcy_polkomtelu_pozbeda_sie_akcji_we_wrzesniu.html

[b]E-ustawy i rozporządzenia będą bezpieczne w sieci[/b]

Ewa Grączewska-Ivanova

Rocznie notuje się kilkanaście ataków hakerów na rządowe witryny internetowe. Ataki są możliwe m.in. dlatego, że w wielu instytucjach rządowych używa się np. zdezaktualizowanego oprogramowania. Z ostatniego raportu ABW za I kwartał 2010 r. wynika, że na sprawdzonych 29 witrynach wykryto 369 błędów, w tym 124 błędy o bardzo wysokim poziomie zagrożenia i 14 błędów o wysokim poziomie zagrożenia.

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/435902,e_ustawy_i_rozporzadzenia_beda_bezpieczne_w_sieci.html

[srodtytul]Puls Biznesu [/srodtytul]

[b]Mundial sprzedaje komórki[/b]

KAJ, MEDIARUN.PL

Według danych cennikowych opracowanych Nielsen Audience Measurement, podczas ostatniego mundialu, najwięcej na reklamę wydali operatorzy komórkowi. Ich nakłady na promocję w tym czasie wyniosły 14,4 mln zł. Lider całego zestawienia, Plus GSM zostawił w TVP1 i TVP2 ponad 9,5 mln zł. Drugie miejsce zajęła Rexona należąca do Unilevera z 7,8 mln zł. Trzecie miejsce to bankowa Grupa BPS z 7,1 mln zł. Co ciekawe, na promocję kobiecych marek, takich jak Vanish, Knorr i VitaShop, w czasie mundialu zostało zainwestowanych 8,7 mln zł. Męskie brandy czyli Warka, Gillette, Statoil i Castrol, kosztowały reklamodawców 10,4 mln zł.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=4badad9d-719c-4023-8054-ebf0393e7b05&date=2010-07-14

[b]Polkomtel kupi nowe radiolinie[/b]

KA

Nera Networks Polska podpisała z Polkomtelem, operatorem sieci Plus GSM, umowę ramową na dostawę radiolinii mikrofalowych dla sieci transportowej. Umowa ma obowiązywać przez pięć lat. Jej szacunkowa wartość to 15 mln euro.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=269b1ee4-0f49-4daf-822e-653e6352ab30&date=2010-07-14

[b]Pruszków postawił na Wi-Fi Mesh[/b]

Kamil Kosiński

Niemożność porozumienia z TP skłoniła miasto do budowy sieci bezprzewodowej. Miasto buduje własną sieć telekomunikacyjną. Ma to usprawnić obieg informacji i obniżyć rachunki za telefony. W Pruszkowie działa już 31 z 46 punktów dostępowych bezprzewodowej sieci Wi-Fi Mesh. Ma być uruchomiona do 14 września, ale władze miasta mają nadzieję, że British Telecom upora się z tym wcześniej.

http://bonnierbusinesspolska.pb.pl/Issue.aspx?id=2e5ef342-af08-4f07-a51e-dc4f550cac7d&date=2010-07-14

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

[b] Będzie łatwiej stawiać maszty komórkowe[/b]

Renata Krupa-Dąbrowska

Prostsze przepisy o infrastrukturze telekomunikacyjnej. Gminy muszą zlikwidować zakazy budowy stacji. Pojawią się nowe przekaźniki w miastach i wsiach. Od soboty wchodzi w życie ustawa o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (tzw. megaustawa), która ma ułatwić rozwój m.in. telefonii komórkowej. Wcześniej, bo od 15 lipca, zaczyna obowiązywać nowelizacja rozporządzenia ministra infrastruktury o warunkach, jakim powinny odpowiadać telekomunikacyjne obiekty budowlane i ich usytuowanie.

http://www.rp.pl/artykul/4,508322_Bedzie_latwiej_stawiac_maszty_komorkowe.html

[srodtytul]Życie Warszawy[/srodtytul]

[b]Z biletomatu na komórkę[/b]

Konrad Majszyk

Użytkownicy 72 stołecznych biletomatów firmy ASEC (to te żółto-granatowe) mogą przy ich pomocy nie tylko doładować kartę miejską, ale także zasilić konto komórki. Usługa została wprowadzona we współpracy z dystrybutorem elektronicznych doładowań Epay.

http://www.zw.com.pl/artykul/494859_Z_biletomatu_na_komorke.html

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna[/srodtytul]

[b]Polscy udziałowcy Polkomtelu pozbędą się akcji we wrześniu[/b]

Pozostało 97% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy