Zgodnie z wymogami ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z 20 marca 2009 r. każdy kibic powinien mieć kartę identyfikacyjną.
Dzięki dołączeniu do niej funkcji płatniczej z wykorzystaniem nowoczesnej technologii zbliżeniowej PayPass na wprowadzeniu karty zarabiać mogą kluby sportowe (odsetek z każdej transakcji zasila konto klubu), a użytkownicy mogą korzystać z interesujących ich rabatów. Kibic wyrabiając kartę nie podpisuje żadnej umowy z bankiem.
Wydawanie pierwszych w Polsce Extrakart rozpoczęła we wrześniu Polonia Warszawa. Wkrótce do Extrakarty mają zostać dodane kolejne funkcjonalności, takie jak karta miejska czy parkingowa.
Kartami zbliżeniowymi PayPass można było od połowy grudnia zeszłego roku płacić za wstęp na sześć stadionów Ekstraklasy. Zakupy w takiej formie (do 50 zł) nie wymagają podpisu, ani kodu PIN, co znacznie przyspiesza przebieg transakcji.
BZ WBK liczy na to, że w każdym z 16 klubów Ekstraklasy sprzeda się kilkadziesiąt tysięcy Extrakart.