PKO BP wprowadza nową ofertę kont osobistych. Chce w ten sposób przyciągnąć nowych klientów i powstrzymać spadek liczby rachunków. – Nasz bank systematycznie traci klientów. To jest proces, który chcemy odwrócić. Takie założenia znalazły się w naszej strategii na lata 2010 – 2012 – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.
PKO BP na koniec ubiegłego roku miał 6,15 mln ROR, ale liczba kont ostatnio spadała.
Od najbliższego poniedziałku w ofercie banku pojawi się pięć rodzajów rachunków osobistych, zróżnicowanych w zależności od wieku i dochodów klientów. – W najbliższych latach chcemy zmienić wizerunek banku, ponieważ wśród naszych klientów duży udział mają osoby w starszym wieku, a chcemy również przyciągać młodych klientów – uzasadnia Zbigniew Jagiełło.
Z badań firmy SMG KRC, wykonanych na zlecenie banku, wynika, że aż 75 proc. potencjalnych klientów przy wyborze oferty banku kieruje się wysokością opłaty za konto, drugim w kolejności elementem branym pod uwagę jest sieć bankomatów (38 proc.), a następnie opłaty za przelewy (25 proc.).
Bank stawia głównie na młodych, ale nowa oferta została skierowana także do starszych klientów, po 60. roku życia. Rachunek dla seniorów oferuje im dodatkowo bezpłatne usługi assistance domowy i medyczny, program rabatowy w aptekach i cash back.