Nowe konta w PKO BP

PKO BP wprowadza nową ofertę kont osobistych. Twarzą kampanii reklamującej ROR będzie komik Szymon Majewski

Publikacja: 11.03.2011 02:37

PKO BP wprowadza nową ofertę kont osobistych

PKO BP wprowadza nową ofertę kont osobistych

Foto: Fotorzepa, MW Michał Walczak

Red

PKO BP wprowadza nową ofertę kont osobistych. Chce w ten sposób przyciągnąć nowych klientów i powstrzymać spadek liczby rachunków. – Nasz bank systematycznie traci klientów. To jest proces, który chcemy odwrócić. Takie założenia znalazły się w naszej strategii na lata 2010 – 2012 – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.

PKO BP na koniec ubiegłego roku miał 6,15 mln ROR, ale liczba kont ostatnio spadała.

Od najbliższego poniedziałku w ofercie banku pojawi się pięć rodzajów rachunków osobistych, zróżnicowanych w zależności od wieku i dochodów klientów. – W najbliższych latach chcemy zmienić wizerunek banku, ponieważ wśród naszych klientów duży udział mają osoby w starszym wieku, a chcemy również przyciągać młodych klientów – uzasadnia Zbigniew Jagiełło.

Z badań firmy SMG KRC, wykonanych na zlecenie banku, wynika, że aż 75 proc. potencjalnych klientów przy wyborze oferty banku kieruje się wysokością opłaty za konto, drugim w kolejności elementem branym pod uwagę jest sieć bankomatów (38 proc.), a następnie opłaty za przelewy (25 proc.).

Bank stawia głównie na młodych, ale nowa oferta została skierowana także do starszych klientów, po 60. roku życia. Rachunek dla seniorów oferuje im dodatkowo bezpłatne usługi assistance domowy i medyczny, program rabatowy w aptekach i cash back.

Pozyskiwanie nowych klientów nie będzie jednak łatwe, ponieważ na rynku kont osobistych jest coraz większa konkurencja.

Większość banków działających w Polsce od dawna oferuje bezpłatne konta (m.in. ING Bank, BGŻ, mBank, Nordea). Ostatnio Bank Millennium zaoferował bezpłatny rachunek, którego dodatkowym atutem jest 3-proc. zwrot wydatków dokonanych kartą debetową we wszystkich sklepach spożywczych, supermarketach oraz stacjach benzynowych w Polsce.

Banki zachęcają też, udostępniając bezpłatną sieć wszystkich bankomatów w kraju. W przypadku PKO BP klienci mogą bez prowizji wypłacać środki z bankomatów własnych, BZ WBK i eService.

Nową ofertę będzie wspierać kampania reklamowa, a jej twarzą będzie Szymon Majewski.

Prezes PKO BP nie ujawnia, ilu nowych klientów chce przyciągnąć do banku. Nie podaje również, jak zaoferowanie bezpłatnych kont wpłynie na wyniki finansowe banku.

To nie koniec zmian w ofercie. Kolejne nowości zostaną wprowadzone w maju, kiedy bank zaprezentuje trzy nowe rachunki.

W najbliższych latach PKO BP będzie koncentrował się także na poprawie jakości obsługi oraz zmodernizuje oddziały zgodnie z nową wizualizacją.

 

PKO BP wprowadza nową ofertę kont osobistych. Chce w ten sposób przyciągnąć nowych klientów i powstrzymać spadek liczby rachunków. – Nasz bank systematycznie traci klientów. To jest proces, który chcemy odwrócić. Takie założenia znalazły się w naszej strategii na lata 2010 – 2012 – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.

PKO BP na koniec ubiegłego roku miał 6,15 mln ROR, ale liczba kont ostatnio spadała.

Pozostało 83% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy