Reklama

Czy telewizja opłaca się małym operatorom?

Publikacja: 11.05.2011 19:40

- Podstawowym powodem wdrożenie telewizji w naszej sieci był nagły odpływ wieloletnich klientów do sieci telewizji kablowych  - powiedział Przemysław Knycz ze śląskiej sieci Kolnet podczas trwającej w Spale VIII Konferencji KIKE. Kolnet sprzedaje detalicznie hurtową ofertę gliwickiej SGT (5 tys. abonentów w sieciach różnych ISP). W kilka miesięcy Kolnet zawarł ok. 50 umów. – Być może do końca roku uda nam się dojść do 200-300 abonentów – powiedział Przemysław Knycz.

Z przedstawionej przez niego kalkulacji, jak sam przyznał niezbyt szczegółowej, miesięczne koszty operacyjne na rzecz hurtowego dostawcy i za dzierżawę dekoderów (STB) mniej więcej się bilansują z przychodami od klientów (licząc razem z usługami internetowymi). Średnio Kolnetowi przybywa sześciu abonentów TV miesięcznie. 60 proc. testujących usługę decyduje się na podpisanie umowy. – Wciąż zastanawiamy się nad opłacalnością i modelem sprzedaży tej usługi – powiedział Przemysław Knycz.

Znacznie większy od jego sieci lubelski Nplay (16 tys. abonentów) kończy projekt wdrożenia usług telewizyjnych w technologii CaTV. Od startu usług jesienią ubiegłego roku zdobył 250 abonentów i liczy na osiągnięcie do końca roku ok. 1 tys. (dołącza nowe osiedla). W tym wypadku również powodem wdrożenia usług telewizyjnych była rosnąca presja ze strony operatorów telewizji kablowych. – Konkurencja jest nadal bardzo ostra. Muszę przyznać, że inni operatorzy z branży kablowej zareagowali szybko na wdrożenie przez nas oferty TV obniżką cen swoich usług – mówi Grzegorz Giecko, współwłaściciel Nplaya (firma oferuje sygnał TV także na zasadach hurtowych innym operatorom).

Na forum KIKE wskazywano również, że ostatnia umowa grupy TVN z Polsatem o wymianie oferty programowej na platformach DTH utrudnia sytuację konkurencyjną wszystkich kablowych dostawców TV. Do tej pory mogli oferować pełniejszą ofertę programową (z TVN i Polsatem), niż platformy DTH.

- Strategiczne problemy naszego środowiska z ofertą TV, to konieczność obniżenia kosztów i możliwość kształtowania we własnym zakresie oferty programowej – powiedział Piotr Marciniak z łódzkiej TPnets.com.

Reklama
Reklama

KIKE w ramach projektu Tanie Łącze pracuje nad projektem hurtowej oferty TV dla członków swojej izby. Projekt ma ruszyć jeszcze w tym roku. W uproszczeniu: ma umożliwić ISP odejście od modelu resellera i podniesienie marży na usługach TV, ale poprzez współdzielenie obniżyć koszty platformy technologicznej.

rpkom.pl jest patronem medialnym VIII Konferencji KIKE

Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Ekonomia
Jak dzięki inżynierom z Łodzi poleciał najszybszy helikopter świata
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama