mBank liczy na rozwój bankowości mobilnej

mBank uruchamia nową wersję serwisu internetowego dostępnego przez telefon komórkowy. Bank liczy na to, że do końca 2011 roku serwis będzie miał 200 tys. użytkowników, a na koniec 2012 roku 0,5 mln klientów będzie korzystało z tej opcji

Publikacja: 15.06.2011 14:09

mBank liczy na rozwój bankowości mobilnej

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz rg Rafał Guz

- Najpierw wdrażamy wersję lajt, a na przełomie lipca i sierpnia zaoferujemy transakcyjną wersję aplikacji na Iphone'a i iPada, natomiast w październiku udostępnimy aplikację dla osób korzystających z systemów Android oraz systemu Windows - tłumaczy Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku odpowiedzialny za bankowość detaliczną.

Korzystając z tej usługi będzie można m.in. sprawdzić saldo,zrealizować przelew zdefiniowany, sprawdzić historię rachunku, doładować telefon, spłacić kartę kredytową, założyć i zerwać lokatę.

Przedstawiciele banku tłumaczą, że ze względów bezpieczeństwa nie wprowadzają możliwości realizowania przelewów jednorazowych, ponieważ dla takich przelewów kody autoryzacyjne są przekazywane przez sms.

Obecnie w mBanku  100 tys. klientów loguje się do swojego konta za pośrednictwem telefonu komórkowego. Bank ma łącznie 2,7 mln klientów.

Z badań przeprowadzonych przez instytut Homo Homini na zlecenie mBanku wynika, że tylko 3,5 proc. Polaków korzysta z usług bankowych za pośrednictwem telefonu komórkowego.

Bankowość mobilną oferują także Raiffeisen Bank, Pekao, Alior, Millennium, Bank Handlowy, BZ WBK,ING Bank oraz Inteligo. Od dziś PKO BP umożliwia korzystanie z tej usługi także klientom korzystającym z kont iPKO.

Usługa umożliwia m.in. sprawdzenie historii rachunku, salda, zrealizowania przelewów zdefiniowanych.

Jednocześnie wprowadzono udogodnienia w użytkowaniu bankowości mobilnej w Inteligo.

Mobilny serwis został dostosowany do potrzeb posiadaczy iPhone'ów i telefonów z systemem Android.

- Liczymy, że z nowo wprowadzonych systemów bankowości mobilnej skorzysta w tym roku 300-400 tys. klientów. Do tej pory było 200 tys. klientów, którzy aktywnie korzystali z bankowości mobilnej i zapewne duża część osób z tej grupy sięgnie po nowe rozwiązania - mówi Wojciech Bolanowski, dyrektor zarządzający pionem bankowości elektronicznej w PKO BP.

Z klei Raiffeisen Bank Polska udostępnił w tym tygodniu aplikację bankowości mobilnej klientom korzystającym ze smartfonów z systemem operacyjnym Android. Wcześniej aplikacja została dostosowana do smartfonów z systemami: Windows Mobile i Symbian, na urządzenia firmy Apple i na BlackBerry oraz na prostsze komórki z systemem Java.

- Najpierw wdrażamy wersję lajt, a na przełomie lipca i sierpnia zaoferujemy transakcyjną wersję aplikacji na Iphone'a i iPada, natomiast w październiku udostępnimy aplikację dla osób korzystających z systemów Android oraz systemu Windows - tłumaczy Jarosław Mastalerz, członek zarządu BRE Banku odpowiedzialny za bankowość detaliczną.

Korzystając z tej usługi będzie można m.in. sprawdzić saldo,zrealizować przelew zdefiniowany, sprawdzić historię rachunku, doładować telefon, spłacić kartę kredytową, założyć i zerwać lokatę.

Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień