Koreański Samsung poinformował, że ambicje firmy w segmencie telefonów komórkowych sięgają w tym roku bariery 300 mln sprzedanych terminali, z czego ok. 60 mln stanowić mają smartfony. Według Shin Jong-Kuyna, szefa działu mobilnego Samsunga, ten ostatni segment produktów ma doświadczyć największego wzrostu, bo jeszcze w 2010 r. Samsung sprzedał znacznie mniej, 25 mln sztuk smartfonów.
Zapowiedź Samsunga przychodzi bezpośrednio po dobrym przyjęciu przez rynek Samsunga Galaxy S II. Według nieoficjalnych zapowiedzi ta najnowsza flagowa słuchawka Samsunga z systemem Android ma wkrótce doczekać się wersji z systemem Windows Phone 7 Microsoftu.
Nie wiadomo, czy prężenie muskułów przez Samsunga wystarczy jednak, by firma zdetronizowała na rynku smartfonów fińską Nokię, swojego największego rywala. W ubiegłym roku Nokia sprzedała 100 mln sztuk smartfonów na całym świecie.
Nawet zakładając, że w 2011 r. udział w rynku tej firmy się zmniejszy, to sprzedaż smartfonów rośnie tak szybko, że Finowie prawdopodobnie dostarczą na rynek znacznie więcej niż 100 mln sztuk zaawansowanych słuchawek.