Badanie przeprowadzono wśród manedżerów i dyrektorów placówek polskich banków.
Aż 70 procent klientów odwiedza przynajmniej raz w miesiącu oddział swojego banku. Oznacza to, że siedmiu na dziesięciu klientów banku ma bezpośrednią styczność z placówką i prezentowanymi w niej produktami oraz usługami - podkreślają autorzy raportu.
Na liczbę placówek bankowych będzie miała wpływ stopniowa migracja do kanałów elektronicznych, która powinna ograniczyć wielkość sieci. Ale to ograniczenie będzie raczej nieznaczne, bo światowy trend wyraźnie pokazuje, że oddziały bankowe zmieniają swoją funkcję – rośnie ich rola doradcza- uważa Michał Klincewicz, członek zarządu Branch Brothers, firmy specjalizującej się w projektowaniu i obsłudze przestrzeni sprzedaży.
Jego zdaniem ten proces zostanie nieco pogłębiony przez procesy konsolidacyjne, które już się na polskim rynku rozpoczęły, a które w najbliższych miesiącach mogą się nasilić.
- Stopniowa migracja do kanałów elektronicznych wpłynie również na sprzedaż w tych kanałach. Przykładowo według raportu Face2Face w Europie sprzedaż lokat w placówkach zmniejszy się z obecnych 77 do 38 procent w 2015 roku. Obsługa walutowa (obecnie realizowana w większości przez dealerów walutowych banku), która generuje ogromne przychody, zostanie przeniesiona na platformy elektroniczne - dodaje Michał Klincewicz, członek zarządu Branch Brothers.