Mocna marka pomaga przeforsować wyższą cenę

Mocna rynkowa pozycja marki decyduje o zdolności firmy do przeforsowania dobrej ceny produktów czy usług

Publikacja: 16.09.2011 02:12

Co pomaga uzyskać dobrą cenę

Co pomaga uzyskać dobrą cenę

Foto: Rzeczpospolita

Tak wynika z najnowszych badań firmy doradczej Simon-Kucher & Partners.

– Nawet kilkuprocentowa różnica w cenie może w trudniejszych czasach zadecydować, czy firma jest rentowna, czy przynosi straty. A tę różnicę pomaga uzyskać silna marka – twierdzi Wojciech Gorzeń, dyrektor polskiej spółki Simon-Kucher & Partners, komentując wyniki globalnego badania cenowego niemal 4 tys. firm z całego świata, w tym z Polski.

W badaniu prawie dziewięć na dziesięć firm, które wysoko oceniają swą „pricicing power", czyli zdolność do przeforsowania satysfakcjonującej ceny za produkty lub usługi, stwierdziło, że jednym z kluczowych czynników jest silne pozycjonowanie marki.

– Dobra marka i unikalne produkty pozwalają uzyskać długotrwałą przewagę cenową i pomagają forsować odpowiednią cenę nawet w bardzo konkurencyjnym otoczeniu – ocenia Wojciech Gorzeń. Dodaje, że ta przewaga może sięgać nawet kilkunastu czy – w wyjątkowych przypadkach – kilkudziesięciu procent. Jednak chcąc ją utrzymać, trzeba cały czas dbać o unikalne, wyróżniające się na tle konkurencji produkty, a także o wizerunek marki, w tym jej promocję.

Flagowym przykładem cenotwórczej mocy marki jest Apple. – Apple robi to, co jest typowe dla marek luksusowych, gdzie im wyższa jest cena, tym silniejsze jest pragnienie posiadania produktu – mówi Peter Walshe z Millward Brown. I zwraca uwagę, że tę pozycję Apple konsekwentnie budował, dbając o innowacyjność produktów, ich design i odpowiednią strategię reklamową.

Warta kilkaset tysięcy złotych kampania reklamowa ufundowana przez PKO BP jest główną nagrodą w nowym konkursie „Rzeczpospolitej", w którym wybieramy Młodą Markę Sukcesu – polską markę konsumencką, która jest obecna na rynku co najwyżej od początku 2004 roku.

Więcej na

www.rp.pl/markasukcesu

Tak wynika z najnowszych badań firmy doradczej Simon-Kucher & Partners.

– Nawet kilkuprocentowa różnica w cenie może w trudniejszych czasach zadecydować, czy firma jest rentowna, czy przynosi straty. A tę różnicę pomaga uzyskać silna marka – twierdzi Wojciech Gorzeń, dyrektor polskiej spółki Simon-Kucher & Partners, komentując wyniki globalnego badania cenowego niemal 4 tys. firm z całego świata, w tym z Polski.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy