Dostęp do oferowanego przez BT internetu o największej przepustowości ma łącznie 200 tys. użytkowników, podczas gdy Virgin Media oferuje transfer z prędkością ponad 30 Mb/s około 930 tys. Brytyjczyków. Również pozyskiwanie nowych klientów lepiej obecnie wychodzi BT: firma ta zdobyła 141 tys. użytkowników sieci szerokopasmowych w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Virgin odnotował w tym czasie utratę abonentów.
Osiągnięcie takich parametrów przez BT było możliwe dzięki temu, że firma zaczęła instalować światłowody docierające aż do samych drzwi klientów końcowych. Zlikwidowało to problem ostatniej mili związany z tym, że sieć światłowodowa tej firmy, którą objętych jest obecnie 5 mln gospodarstw domowych, kończy się standardowo w dyspozytorniach na ulicy, skąd do poszczególnych domów rozchodzą się już łącza miedziane. I w tym segmencie BT poprawiło parametry techniczne, zwiększając szybkość transferu z 40 Mb/s do 80 Mb/s.
Do 2015 roku BT chce objąć jakąś formą światłowodowego łącza 18 mln z 25 mln brytyjskich gospodarstw domowych. W przyszłym roku ma to być 10 mln. Firma testuje też łącza 1-gigabitowe.
W budowę sieci światłowodowej BT planuje zainwestować 3,9 mld dol. do 2015 roku.