System E-szkoda umożliwia likwidację szkody komunikacyjnej, majątkowej i osobowej z ubezpieczeń PZU SA oraz na obsługę świadczenia z PZU Życie. Formularz, udostępniony na stronie internetowej towarzystwa, pozwala zarówno zgłosić zdarzenie objęte polisą, jak i przesłać do ubezpieczyciela fotografie z miejsca zdarzenia czy skany dokumentów. Nie trzeba ich dostarczać do ubezpieczyciela w tradycyjnej formie.
- Z praktyki wiemy, że zwykle możliwe jest oszacowanie szkód nawet na podstawie przeciętnej jakości dokumentów - powiedział Tomasz Tarkowski, członek zarządu PZU i PZU Życie odpowiedzialny za obszar likwidacji szkód i świadczeń.
Po zgłoszeniu ubezpieczony otrzymuje dane dostępowe do indywidualnego konta, na którym może sprawdzać postępy w likwidacji. Takie konto w systemie może też otrzymać poszkodowany, który zgłosił zdarzenie ubezpieczeniowe korzystając z kanału innego niż internetowy, np. przez telefon. Jego założenie jest możliwe na każdym etapie likwidacji szkody.
System internetowego zgłaszania jest wdrażany w PZU od dwóch lat, natomiast funkcjonalność zbliżoną do obecnej ma od kilku miesięcy. Obecnie klienci składają tą drogą około 60 tys. wniosków miesięcznie. Firma zapowiada dalsze prace nad rozwojem systemu - mają się w nim pojawić m.in. powiadomienia SMS o zmianach w statusie szkody.