Coraz więcej ludzi rezygnuje z płatnych telewizji

Prawie milion abonentów zrezygnuje w tym roku z płatnej telewizji w USA - wynika z prognoz

Publikacja: 11.04.2012 17:14

Coraz więcej ludzi rezygnuje z płatnych telewizji

Foto: Flickr

W USA wciąż rośnie liczba ludzi, którzy rezygnują z tradycyjnej, płatnej telewizji, na rzecz wideo w Internecie.

Jak wynika z najnowszych danych Convergence Consulting Group, między 2008 i 2011 rokiem już 2,6 proc. abonentów płatnej telewizji (czyli 2,65 mln gospodarstw domowych), z czego ponad 1 mln gospodarstw przypadło tylko na ubiegły rok.

W tym roku firma przewiduje, że z płatnej telewizji za oceanem zrezygnuje dalsze 0,93 mln gospodarstw. Zdaniem firmy głównym powodem odcinania dostępu do kablówek i platform cyfrowych są serwisy internetowe z wideo w sieci, jak Netflix (ma ponad 20 mln płatnych abonentów) czy Hulu Plus. – Przewidujemy, że na koniec 2012 roku licząc od 2008 roku łączny odsetek ludzi, którzy zrezygnują z kablówki wyniesie 3,6 proc. (3,58 mln).

Deloitte

w styczniu prognozował jeszcze wyżej - że już 9 proc. abonentów w USA już odcięło kable i platformy argumentując, że swoje ulubione programy i seriale może oglądać w sieci, a planuje to dalsze 11 proc. z nich.

Reklama
Reklama

Jednocześnie w USA rosną wpływy z reklam zamieszczanych w ramach usług telewizyjnych oferowanych przez operatorów telekomunikacyjnych i telewizyjnych jako dodatek do pakietów dostępu do Internetu. W 2011 roku sięgnęły już 1,9 mld dol. (2,8 proc. wszystkich reklamowych wpływów), w tym dobiją do 3 proc.

W Polsce trendu odchodzenia abonentów od tradycyjnych płatnych operatorów telewizyjnych na szeroką skalę spodziewa się w przyszłych latach np. oferujący filmy w Internecie Iplex.  - Gdy na rynku dostępnych będzie 20 kanałów HD w naziemnej telewizji cyfrowej, pakiety telewizji kablowych przestaną się opłacać: będą drogie i ludzie zaczną z nich rezygnować. Tendecja ta jest już dobrze widoczna w badaniach prowadzonych  na rynku amerykańskim. Najszybciej zmiany te odczują kanały filmowe – mówił niedawno Arkadiusz Świerczewski, założyciel i prezes Iplex SA.

Według ubiegłorocznych szacunków Informa Telecoms&Media w tym roku globalnie z kabla i platformy zrezygnuje już 5 mln ludzi, a w 2015 roku: ponad 16 mln.

W USA wciąż rośnie liczba ludzi, którzy rezygnują z tradycyjnej, płatnej telewizji, na rzecz wideo w Internecie.

Jak wynika z najnowszych danych Convergence Consulting Group, między 2008 i 2011 rokiem już 2,6 proc. abonentów płatnej telewizji (czyli 2,65 mln gospodarstw domowych), z czego ponad 1 mln gospodarstw przypadło tylko na ubiegły rok.

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Reklama
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama