Kino Polska
– podała spółka.
Na koniec czerwca 2012 roku liczba aktywnych abonentów kanału Kino Polska wynosiła 8,1 mln (o 31 proc. więcej niż na początku roku), Kina Polska Muzyka: ok. 2,6 mln (5 proc. więcej niż 1 stycznia), kanału FilmBox: 4,8 mln ( wzrost w porównaniu z 1 stycznia o 5 proc.) oraz 1,7 mln abonentów pakietu FilmBox Premium (stacje FilmBox Extra, FilmBox HD, FilmBox Family) – aż o 42 proc. więcej niż w styczniu.
– Pracujemy nad zwiększeniem zasięgu technicznego naszych kanałów. W I półroczu 2012 r. telewizji internetowej ipla uruchomiony został pakiet FilmBox Live, a telewizja Kino Polska dołączyła do oferty TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu. Stacja została również udostępniona w szerokim pakiecie Cyfrowego Polsatu, zwiększając swój zasięg techniczny w obrębie tej platformy do blisko 2,8 mln gospodarstw domowych – mówi Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV.
Od 19 lipca dostęp do kanałów Kino Polska International oraz Kino Polska Muzyka moga oglądać klienci amerykańskiego operatora satelitarnego Dish Network. - Umowa została zawarta na trzy lata, z możliwością jej automatycznego przedłużenia na okres kolejnych dwóch lat – informuje spółka. Jak podaje, Dish Network udostępnia klientom programy Kino Polska International oraz Kino Polska Muzyka w ramach miesięcznego abonamentu a-la-carte bądź też w dowolnym pakiecie, znajdującym się w ofercie platformy. - Każdy z obydwu kanałów przewiduje w swojej ramówce12 minut czasu reklamowego na godzinę, z czego 2 minuty będą pozostawały do dyspozycji Dish Network, a 10 minut zostanie wykorzystane przez spółkę. Wynagrodzenie Kino Polska TV z tytułu niniejszej umowy w każdym kolejnym miesiącu wyliczane jest w oparciu o aktualną liczbę abonentów –podaje firma.
Z kolei FilmBox od 1 czerwca jest w ofercie Cyfrowego Polsatu. Jak podaje spółka, w przypadku uruchomienia przez Cyfrowy Polsat platformy ADSL, Cyfrowy także będzie miał uprawnienia do rozprowadzania sygnału kanału w ramach tej platformy.