Rośnie zasięg kanałów Grupy Kino Polska TV

Grupa ma prawa do dystrybucji nie tylko stacji Kino Polska i Kino Polska Muzyka, ale także całej grupy filmowych kanałów z rodziny FilmBox

Aktualizacja: 29.08.2012 16:45 Publikacja: 29.08.2012 16:25

Rośnie zasięg kanałów Grupy Kino Polska TV

Foto: ROL

Z tego właśnie źródła w I półroczu 2012 roku pochodziła największa część przychodów grupy: - 21,8 mln zł z 49,8 mln zł – i była ona o prawie 9 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wzrosły też jednak koszty działalności emisyjnej -  o prawie 14 proc. do 18,3 mln zł.

Kino Polska TV

posiada też prawa do dystrybucji licencji  na nadawanie wspomnianych kanałów w ramach ofert

VoD

. W raporcie za I półrocze wpływy z VOD wynosiły 1,5 mln zł i były o 38 proc. niższe niż rok wcześniej. - Do głównych czynników, mających wpływ na wypracowane przez grupę zyski, należy zaliczyć znaczący wzrost oglądalności kanałów produkowanych i dystrybuowanych przez spółkę, przede wszystkim flagowego kanału – telewizji

Kino Polska

– podała spółka.

Na koniec czerwca 2012 roku liczba aktywnych abonentów kanału Kino Polska wynosiła 8,1 mln (o 31 proc. więcej niż na początku roku), Kina Polska Muzyka: ok. 2,6 mln (5 proc. więcej niż 1 stycznia), kanału FilmBox: 4,8 mln ( wzrost w porównaniu z 1 stycznia o 5 proc.) oraz 1,7 mln abonentów pakietu FilmBox Premium (stacje FilmBox Extra, FilmBox HD, FilmBox Family) – aż o 42 proc. więcej niż w styczniu.

– Pracujemy nad zwiększeniem zasięgu technicznego naszych kanałów. W I półroczu 2012 r. telewizji internetowej ipla uruchomiony został pakiet FilmBox Live, a telewizja Kino Polska dołączyła do oferty TV Mobilnej Cyfrowego Polsatu. Stacja została również udostępniona w szerokim pakiecie Cyfrowego Polsatu, zwiększając swój zasięg techniczny w obrębie tej platformy do blisko 2,8 mln gospodarstw domowych – mówi Bogusław Kisielewski, dyrektor generalny Kino Polska TV.

Od 19 lipca dostęp do kanałów Kino Polska International oraz Kino Polska Muzyka moga oglądać klienci amerykańskiego operatora satelitarnego Dish Network. - Umowa została zawarta na trzy lata, z możliwością jej automatycznego przedłużenia na okres kolejnych dwóch lat – informuje spółka. Jak podaje, Dish Network udostępnia klientom programy Kino Polska International oraz Kino Polska Muzyka w ramach miesięcznego abonamentu a-la-carte bądź też w dowolnym pakiecie, znajdującym się w ofercie platformy. - Każdy z obydwu kanałów przewiduje w swojej ramówce12 minut czasu reklamowego na godzinę, z czego 2 minuty będą pozostawały do dyspozycji Dish Network, a 10 minut zostanie wykorzystane przez spółkę. Wynagrodzenie Kino Polska TV z tytułu niniejszej umowy w każdym kolejnym miesiącu wyliczane jest w oparciu o aktualną liczbę abonentów –podaje firma.

Z kolei FilmBox od 1 czerwca jest w ofercie Cyfrowego Polsatu. Jak podaje spółka, w przypadku uruchomienia przez Cyfrowy Polsat platformy ADSL, Cyfrowy także będzie miał uprawnienia do rozprowadzania sygnału kanału w ramach tej platformy.

W I półroczu przychody Kina Polska TV sięgnęły 49,8 mln zł, o 28,3 proc. więcej niż przed rokiem, zysk operacyjny Skorowo zwiększył się (ponad dwuipółkrotnie) do 9,1 mln zł, a zysk netto wzrósł o dwa i pół raza do 7,5 mln zł.

Z tego właśnie źródła w I półroczu 2012 roku pochodziła największa część przychodów grupy: - 21,8 mln zł z 49,8 mln zł – i była ona o prawie 9 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wzrosły też jednak koszty działalności emisyjnej -  o prawie 14 proc. do 18,3 mln zł.

Kino Polska TV

Pozostało 89% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy