Owocowa moc pod kapslem

Tymbark utrzymał tytuł najmocniejszej marki napojowej w Polsce. Nadal nie ma też sobie równych na krajowym rynku soków i napojów

Publikacja: 19.12.2012 00:09

Co minutę prawie 200 osób czyta hasło spod kapsla w napojach sygnowanych logo Tymbarku. Zdaniem grupy Maspex, czołowej firmy spożywczej w Europie Środkowej, kapsle stały się już ikoną. Są także doskonałym narzędziem promocyjnym.

– Dzięki zabawnym, intrygującym, ale również wyrażającym najpiękniejsze uczucia tekstom Tymbark jest cały czas obecny w życiu konsumentów – mówi Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu (od 1999 r. właściciela marki).

Tymbark jest od wielu lat liderem polskiego rynku soków, nektarów i napojów. Z badań firmy SMG KRC wynika też, że zna go 98 ze 100 Polaków.

– W tym roku osiągnęliśmy rekordowe wyniki sprzedaży w segmencie soków, nektarów i napojów, co przełożyło się na znaczący wzrost naszych udziałów w rynku; do 40 proc. ilościowo i 42 proc. wartościowo – mówi Liszka.

Rekord na facebooku

Siłą napędową sprzedaży Maspeksu, oprócz liczącego sobie już 76 lat Tymbarku, jest marka Kubuś, znana głównie za sprawą soków i napojów dla dzieci. W tym roku awansowała na czwarte miejsce wśród najmocniejszych marek napojowych. W 2011 roku zajmowała szóstą pozycję. Zamieniła się miejscami z wodą Cisowianka, której odmiana Cisowianki Perlage zyskała w tym roku znanego ambasadora. Promuje ją popularna aktorka Monica Bellucci.

Za to Kubuś doczekał się w tym roku kolejnych nowości produktowych, m.in. musu owocowego, oraz licznych akcji promocyjnych. Nie tylko w Polsce, ale także na rynkach czeskim, słowackim i węgierskim, gdzie Maspex prowadził akcję „Mistrzowie futbolu".

Nowości i promocje wspierały także zwycięski Tymbark. Firma Kantar Media podaje, że od stycznia do października wydatki na reklamę tej marki wyniosły (według cenników) ponad 27 mln zł. W tym czasie łącznie reklamy na soki i nektary (nie licząc tych dla dzieci) sięgnęły około 59,5 mln zł.

– Ten rok rozpoczęliśmy od silnej kampanii reklamowej Tymbarku pod hasłem „Zacznij dzień od szklanki soku!" – przypomina rzecznik Maspeksu.

Celem akcji było zwrócenie uwagi Polaków na to, jak ważnym posiłkiem jest śniadanie oraz że warto zacząć dzień od picia soków. W innej kampanii Maspex zachęcał też Polaków do picia produktów Tymbark w czasie posiłków.

Firma z Wadowic wprowadziła na rynek także kilka nowości, m.in. Tymbark Next, czyli połączenie napojów owocowych i zielonej herbaty. Wsparł go kampanią reklamową z muzyką Pharrella Williamsa, autora wielu hitów klubowych, występującego między innymi z Madonną.

Maspex idzie także z duchem czasów i stawia na obecność na portalu społecznościowym Facebook. Liczba fanów Tymbarku przekroczyła tam 500 tys.

– Według Sotrender, jednego z najpopularniejszych narzędzi do analizy stron na Facebooku, od kilku miesięcy Tymbark utrzymuje się nieprzerwanie na pozycji lidera pod względem liczby fanów, wyprzedzając inne marki ze swojej kategorii – mówi Liszka.

Udana reaktywacja

Ponad 190 tys. użytkowników Facebooka „lubi" Frugo. Ta kultowa marka lat 90. XX wieku zadebiutowała w naszym rankingu na pozycji 11. Wiosną ubiegłego roku, gdy firma FoodCare ogłosiła jej przejęcie, miała na portalu 53 tys. fanów.

Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu FoodCare, podaje, że Frugo jest dziś najlepiej sprzedającą się marką napojów owocowych w szklanych butelkach. Firma liczy, że w 2012 r. sprzeda prawie 300 mln butelek Frugo, czyli więcej, niż planowała.

Na moc marki pracują jednak już nie tylko napoje, ale także m.in. lody, a ostatnio również żelki.

Z dziesiątej na siódmą pozycję przesunęła się marka Garden należąca do firmy Agros Nova. Zajęła ubiegłoroczną pozycję Kropli Beskidu, wody produkowanej przez koncern Coca-Cola. W tym roku jej znakiem rozpoznawczym stały się reklamy stawiające na ekologię.

Mocną drugą lokatę zachował Żywiec-Zdrój należący do Danone. Niezmiennie od lat jest on najpopularniejszą wodą markową w Polsce. Wiosną tego roku pojawiła się gazowana woda od Żywca pod marką Żywioł.

Co minutę prawie 200 osób czyta hasło spod kapsla w napojach sygnowanych logo Tymbarku. Zdaniem grupy Maspex, czołowej firmy spożywczej w Europie Środkowej, kapsle stały się już ikoną. Są także doskonałym narzędziem promocyjnym.

– Dzięki zabawnym, intrygującym, ale również wyrażającym najpiękniejsze uczucia tekstom Tymbark jest cały czas obecny w życiu konsumentów – mówi Dorota Liszka, rzecznik prasowy Maspeksu (od 1999 r. właściciela marki).

Pozostało 89% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy