Miejsce na podium obronił najmocniejszy polski brand w mediach, TVN. I to pomimo trudnego roku, jakim był dla stacji 2012, gdy kryzys w reklamie zmusił długo opierającą się temu telewizyjną grupę do cięć kosztów programowych. Jednak mimo oszczędności stacja nie zaprzestała wprowadzania do ramówki programowych nowości, dzięki którym buduje w widzach przekonanie o byciu nowoczesną tworzącą nowe trendy telewizją.
Zdaniem ekspertów TVN-owi najlepiej spośród wszystkich telewizji udaje się promowanie własnych gwiazd, które potem wzmacniają wizerunek stacji. W minionych dwóch sezonach TVN znów wypromował nowe telewizyjne sławy: na czele z Magdą Gessler z „Kuchennych rewolucji" i Małgorzatą Rozenek – „Perfekcyjną panią domu".
Gwiazdy stacji po raz kolejny dominowały w rankingu najbardziej dochodowych gwiazd rozrywki przygotowywanym przez dom mediowy PanMedia Western. Dziennikarze stacji zdominowali z kolei analogiczny ranking poświęcony prowadzącym programy informacyjne i publicystyczne. TVN ma najlepszy system autopromocji gwiazd: dba o?nie, kupuje i?podkupuje na rynku,?szkoli oraz promuje w?swoich programach. W efekcie tworzy taki telewizyjny świat TVN: w?wielu programach tej stacji występuje po?kilka gwiazd komentował „Rz" prof. Wiesław Godzic ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.
Mimo mocnej marki główny kanał grupy TVN, podobnie jak pozostali członkowie tzw. wielkiej czwórki (TVN, Polsat, TVP 1 i TVP 2) sukcesywnie traci udziały w ogólnopolskiej widowni. Widzowie uciekają bowiem do małych, ale lepiej sprofilowanych stacji tematycznych. W trudnych czasach grupa TVN nie otwiera już kolejnych kanałów tematycznych, ale umacnia swoją obecność na innych platformach dystrybucji.
Po pierwsze, od ponad roku ma w sieci portal TVN Player, gdzie widzowie bez telewizora mogą oglądać ulubione seriale, po drugie jej kanał TVN 7 jest jednym z najszybciej zyskujących na wejściu na multipleks naziemnej telewizji cyfrowej, dzięki czemu także naziemny zasięg głównego kanału TVN znacznie wzrósł i dąży do ogólnokrajowego. Słabszy naziemny zasięg techniczny był zawsze wielką bolączką stacji, która dotychczas prześcigała na tym polu kanały TVP i Polsat.