Mój Ulubiony flagowa marka Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu zapewnia 45 proc. jej przychodów, które po raz pierwszy w historii mają przekroczyć w tym roku 100 mln zł. Będą niemal 5 milionów złotych wyższe niż w 2011 roku.
Zwycięska marka naszego konkursu, wyróżniona też przez resort rolnictwa znakiem „Poznaj dobrą żywność", po raz pierwszy pojawiła się na rynku w 2006 roku. Historia wytwarzania twarożku kanapkowo-sernikowego, który nadaje się zarówno do kanapek, jak i wypieków, jest jednak o niemal dekadę dłuższa.
W 1997 roku w wieluńskim zakładzie ruszyła linia do produkcji serka. Początkowo spółdzielnia produkowała twarożek na zlecenie firmy Hochland, ale w 2003 roku zaczęła samodzielnie wprowadzać go na rynek.
– Brakowało mu jednak wyróżniającej nazwy, przez co kupujący mieli niekiedy kłopot ze wskazaniem sprzedawcom, o który produkt im chodzi – wspomina Stefan Bartela, prezes Spółdzielni Dostawców Mleka w Wieluniu, związany z branżą mleczarską od ponad 20 lat.
Pomysłodawcą chwytliwej nazwy Mój Ulubiony jest łódzka agencja reklamowa Most. Ona także zaproponowała, aby na opakowaniu twarożku umieścić w czerwonym owalu nazwę Wieluń wraz z rysunkiem kojarzonej z branżą mleczarską krowy. Podpowiedziała również, aby pojawiła się tam kanapka z serkiem posypana kolorowymi warzywami.