Reklama

Krajowa Rada rozpisała konkurs na nowe cyfrowe kanały

Czeka na zgłoszenia od nadawców stacji o profilu społeczno-religijnym, filmowym, edukacyjno-poznawczym i dla dzieci w wieku 4-12 lat

Publikacja: 27.12.2012 15:59

Krajowa Rada rozpisała konkurs na nowe cyfrowe kanały

Foto: ROL

- W konkursie mogą wziąć udział także nadawcy, którzy posiadają już koncesje na nadawanie programu w sposób satelitarny i chcą ubiegać się o jej rozszerzenie – podała KRRiT.

Termin nadsyłania wniosków to 25 lutego 2013 r. Opłata za przydzielana na 10 lat koncesję ma wynosić maksymalnie 12,95 mln zł.

Nadawcy krytykowali wprowadzone przy okazji nowelizacji ustawy telekomunikacyjnej zmiany - za nadawanie kanału w ramach dopiero startującej w Polsce naziemnej telewizji cyfrowej płacili dotychczas preferencyjne stawki (ok. 140 tys. zł rocznie).

Wybrane w konkursie kanały zaczną być nadawane, kiedy z pakietu znikną nadawane tam teraz stacje TVP ( ma się to stać do 27 kwietnia 2014 roku).

Chęć startowania w konkursie uzupełniajacym zawartość pakietu naziemnej telewizji cyfrowej oprócz TV Trwam deklarowali wcześniej także m.in. 4Fun Media (nadawca stacji 4fun.tv, rebel.tv i Disco TV chciał stworzyć nowy kanał na tę okoliczność), amerykański nadawca Turner Broadcasting System (właściciel m.in. kanałów TCM, CNN i Cartoon Network) i TVP, która zaproponuje w konkursie na uzupełnienie MUX I trzy stacje: TVP Historia, TVP Kultura i nowy projekt: kanał dziecięcy.

Reklama
Reklama

Natomiast Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe (ZPR, do których należą Eska TV i Polo TV) przygotowuje się do konkursu z nowym kanałem  informacyjnym.

- W konkursie mogą wziąć udział także nadawcy, którzy posiadają już koncesje na nadawanie programu w sposób satelitarny i chcą ubiegać się o jej rozszerzenie – podała KRRiT.

Termin nadsyłania wniosków to 25 lutego 2013 r. Opłata za przydzielana na 10 lat koncesję ma wynosić maksymalnie 12,95 mln zł.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama