Ak­cje odzie­żo­wej gru­py by­ły wczo­raj jed­ny­mi z naj­moc­niej dro­że­ją­cych na war­szaw­skiej gieł­dzie. W pew­nym mo­men­cie ob­rót ni­mi zo­stał za­wie­szo­ny, a in­we­sto­rzy by­li skłon­ni pła­cić 1,05 zł za wa­lor (+23,5 proc.).

To re­ak­cja na opu­bli­ko­wa­ne przez fir­mę wy­ni­ki sprze­da­ży. W grud­niu ob­ro­ty Re­da­nu   zwięk­szy­ły się rok do ro­ku o 20 proc., do 55 mln zł. Jed­nak więk­sza sprze­daż zo­sta­ła  oku­pio­na niż­szą mar­żą. W grud­niu wy­nio­sła 44 proc., to o 3 pkt proc. mniej niż w  ana­lo­gicz­nym okre­sie 2011 r.

Re­dan pro­wa­dzi dzia­łalność w seg­men­cie mo­do­wym i dys­kon­to­wym. W grud­niu szcze­gól­nie do­brą sprze­daż za­no­to­wał ten pierw­szy (+33 proc., do 27,5 mln zł). – Klien­ci bar­dzo do­brze przy­ję­li wpro­wa­dzo­ne przez nas w grud­niu ob­niż­ki se­zo­no­we. Od­bi­ło się to jed­nak na    mar­ży han­dlo­wej – mó­wi Bo­gusz Kru­szyń­ski, wi­ce­pre­zes Re­da­nu. Spa­dła o 5 pkt proc. do 48 proc.

Ni­ska mar­ża by­ła bo­lącz­ką gru­py Re­dan w ca­łym 2012 r. Spa­dła w tym okre­sie o 2 pkt proc. i wy­nio­sła 43 proc. Łącz­na sprze­daż?wzro­sła o 15 proc., do 437 mln zł.

Fir­ma roz­wi­ja również swój sklep in­ter­ne­to­wy. W ubie­głym ro­ku za­pew­nił po­nad 21,6 mln zł jej ob­ro­tów. To nie­mal dwa ra­zy wię­cej niż w 2011 r. – Za­kła­da­my kon­ty­nu­owa­nie       dy­na­micz­ne­go roz­wo­ju e­-com­mer­ce w ko­lej­nych okre­sach. To naj­szyb­ciej roz­wi­ja­ją­cy się ka­nał sprze­da­ży na­szej gru­py – za­pew­nia Kru­szyń­ski.