Akcje odzieżowej grupy były wczoraj jednymi z najmocniej drożejących na warszawskiej giełdzie. W pewnym momencie obrót nimi został zawieszony, a inwestorzy byli skłonni płacić 1,05 zł za walor (+23,5 proc.).
To reakcja na opublikowane przez firmę wyniki sprzedaży. W grudniu obroty Redanu zwiększyły się rok do roku o 20 proc., do 55 mln zł. Jednak większa sprzedaż została okupiona niższą marżą. W grudniu wyniosła 44 proc., to o 3 pkt proc. mniej niż w analogicznym okresie 2011 r.
Redan prowadzi działalność w segmencie modowym i dyskontowym. W grudniu szczególnie dobrą sprzedaż zanotował ten pierwszy (+33 proc., do 27,5 mln zł). – Klienci bardzo dobrze przyjęli wprowadzone przez nas w grudniu obniżki sezonowe. Odbiło się to jednak na marży handlowej – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes Redanu. Spadła o 5 pkt proc. do 48 proc.
Niska marża była bolączką grupy Redan w całym 2012 r. Spadła w tym okresie o 2 pkt proc. i wyniosła 43 proc. Łączna sprzedaż?wzrosła o 15 proc., do 437 mln zł.
Firma rozwija również swój sklep internetowy. W ubiegłym roku zapewnił ponad 21,6 mln zł jej obrotów. To niemal dwa razy więcej niż w 2011 r. – Zakładamy kontynuowanie dynamicznego rozwoju e-commerce w kolejnych okresach. To najszybciej rozwijający się kanał sprzedaży naszej grupy – zapewnia Kruszyński.