Reklama

Duże inwestycje producenta leków

Elan – spółka, o której się mówi w Dublinie

Publikacja: 07.02.2013 00:04

Duże inwestycje producenta leków

Foto: Rzeczpospolita

Ir­landz­ka gru­pa far­ma­ceu­tycz­na uzy­ska po­nad 3,25 mld do­la­rów ze sprze­da­ży udzia­łów w swym głów­nym le­ku i wy­da więk­szość tej su­my na kup­no ak­ty­wów zmie­nia­ją­cych jej ob­li­cze. Jej ak­cje w Du­bli­nie staniały  o 6,3 proc.

Partner Ela­na, Bio­gen Idec, przej­mie peł­ną wła­sność nad le­kiem na stward­nie­nie roz­sia­ne (MS) Ty­sa­bri, za­pła­ci z gó­ry pew­ną su­mę, a po­tem tan­tie­my od przy­szłej sprze­da­ży. Umo­wa daje sprze­da­ją­ce­mu moż­li­wość wy­pła­ty pre­mii ak­cjo­na­riu­szom i stra­te­gicz­ną ela­stycz­ność w ku­po­wa­niu no­wych ak­ty­wów, ale po­zba­wia go kla­row­nej przy­szło­ści, bo Ty­sa­bri był je­go fla­go­wym pro­duk­tem, za­pew­nia­ją­cym więk­szość ob­ro­tów. W 2012 r. je­go sprze­daż wzro­sła o 8 proc., do 1,6 mld do­la­rów.

Elan już roz­ma­wiał z kil­ko­ma fir­ma­mi o moż­li­wych umo­wach i mo­że szyb­ko je re­ali­zo­wać, gdy sfi­na­li­zu­je sprze­daż – po­wie­dział pre­zes Kel­ly Mar­tin.

– Moż­na mnó­stwo zro­bić z 3 mi­liar­da­mi, ku­po­wać fir­my, ak­tyw­ne cząst­ki, wcho­dzić w part­ner­stwo, dzie­lić ry­zy­ko – do­dał.

Je­go zda­niem są set­ki ma­łych i śred­nich firm far­ma­ceu­tycz­nych, któ­re po­trze­bu­ją ka­pi­ta­łu al­bo mo­cy pro­duk­cyj­nych, a to ozna­cza, że Elan mo­że do­ko­nać ogrom­nej licz­by trans­ak­cji.

Reklama
Reklama

– Nie ogra­ni­cza­my się do jed­ne­go ob­sza­ru te­ra­pii czy ro­dza­ju kli­nicz­nych ak­ty­wów. Nie ogra­ni­czy­my się do na­szej prze­szło­ści – pod­kre­ślił pre­zes Mar­tin.

Ir­landz­ka gru­pa far­ma­ceu­tycz­na uzy­ska po­nad 3,25 mld do­la­rów ze sprze­da­ży udzia­łów w swym głów­nym le­ku i wy­da więk­szość tej su­my na kup­no ak­ty­wów zmie­nia­ją­cych jej ob­li­cze. Jej ak­cje w Du­bli­nie staniały  o 6,3 proc.

Partner Ela­na, Bio­gen Idec, przej­mie peł­ną wła­sność nad le­kiem na stward­nie­nie roz­sia­ne (MS) Ty­sa­bri, za­pła­ci z gó­ry pew­ną su­mę, a po­tem tan­tie­my od przy­szłej sprze­da­ży. Umo­wa daje sprze­da­ją­ce­mu moż­li­wość wy­pła­ty pre­mii ak­cjo­na­riu­szom i stra­te­gicz­ną ela­stycz­ność w ku­po­wa­niu no­wych ak­ty­wów, ale po­zba­wia go kla­row­nej przy­szło­ści, bo Ty­sa­bri był je­go fla­go­wym pro­duk­tem, za­pew­nia­ją­cym więk­szość ob­ro­tów. W 2012 r. je­go sprze­daż wzro­sła o 8 proc., do 1,6 mld do­la­rów.

Reklama
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Ekonomia
Open source wspiera profesjonalistów medycznych
Reklama
Reklama