Polska tłumaczka poradnika Jasona Frieda i Davida Heinemeiera Hanssona zostawiła oryginalny tytuł książki. Faktycznie znalezienie dobrego odpowiednika słowa, które oznacza przemyślenie, przepracowanie czegoś od nowa albo stworzenie nowej wersji czegoś, nie byłoby łatwe.

A właśnie do tego – do ponownego przemyślenia powszechnie przyjętych reguł zakładania i prowadzenia firmy – zachęcają autorzy: dwaj przedsiębiorcy z branży IT. Nie tylko zachęcają, ale też dają kilkadziesiąt bardzo konkretnych praktycznych rad wynikających z ich własnych doświadczeń. Autorzy „ReWork" nie są popularnymi guru zarządzania, sprzedaży czy innych biznesowych specjalności. Ich firma 37signals, choć dochodowa, też nie jest tak powszechnie rozpoznawalną marką jak Google czy Facebook, choć w świecie IT jest dobrze znana. Jeśli nawet nie z nazwy, to ze swych produktów: popularnej platformy do rozwoju aplikacji internetowych Ruby on Rails czy narzędzia Backpack. Założyciele 37signals mają więc podstawy, by dzielić się swymi doświadczeniami. A te często łamią ogólnie przyjęte reguły, według których przed założeniem firmy trzeba opracować profesjonalny biznesplan i zbadać rynek, w tym potencjalnych klientów i konkurentów. A potem starać się rozwinąć firmę, powiększając skalę jej działalności i zatrudnienie, tak by trafić na Listę 500. Co innego radzą i robią autorzy „ReWork" – zwolennicy poprzestawania na mniejszym, ale za to bardzo rentownym biznesie. Nie dość, że kwestionują popularną potrzebę powiększania firmy, to jeszcze radzą, by na starcie, zamiast tracić czas na skomplikowane, a co gorsza długoterminowe biznesplany, zacząć działać i jak najszybciej sprawdzić swe pomysły w praktyce. Tyle że bez zbędnego rozmachu i niepotrzebnych wydatków, lecz na małą skalę i jak najmniejszym kosztem. Nie w każdej branży tę zasadę tak łatwo można wprowadzić w życie jak w świecie internetu, gdzie nie brakuje biznesów uruchomionych za kilkaset złotych. Jednak ogólna reguła, by ograniczyć się do naprawdę niezbędnych wydatków, przyda się w każdej branży, i to nie tylko początkującym przedsiębiorcom. Choć „ReWork" nie radzi, jak krok po kroku rozpocząć biznes, to może być bardzo pomocny na starcie, a nawet na etapie myślenia o własnej firmie. Sporo inspiracji znajdą tu także przedsiębiorcy z dłuższą praktyką. Także ci bardzo zajęci – bo autorzy radzą krótko, treściwie i bez przegadania. Są gorliwymi wyznawcami zasady, że lepiej krócej i mniej niż dłużej i więcej. Przyznają zresztą, że o ponad połowę skrócili pierwotną wersję poradnika – z korzyścią dla książki, jak twierdzą.

—Anita Błaszczak