-Sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła do poziomu 53,5 mld koron szwedzkich. Znaczne zmiany walutowe wpłynęły na sprzedaż pozytywnie. Sprzedaż dla porównywalnych jednostek i z uwzględnienie zmiany kursów walutowych spadła o 6 proc. r/r, głównie za sprawą obniżonej aktywności w obszarze mobilnego internetu szerokopasmowego w Ameryce Północnej – podała firma. Jej wynik operacyjny w I kwartale spadł z 2,6 mln koron do 2,1 mln koron, a zysk netto obniżył się z 1,7 mln koron, do 1,5 mln koron. Jak podaje spółka, gdyby nie uwzględnić opłat restrukturyzacyjnych w wysokości 0,6 mld koron, jej zysk operacyjny utrzymałby się na stałym poziomie w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.- Efekt walutowy netto miał pozytywny wpływ na zysk operacyjny, mimo negatywnego wpływu na zabezpieczające kontrakty walutowe-1,4 mld koron – podano także.
Spółka poinformowała także, że jej marża brutto zmalała r/r do 35,4 proc. za sprawą mniejszej ilości kontraktów pojemnościowych w Ameryce Północnej oraz utrzymującego się szybkiego tempa wdrożeń 4G w Chinach. - Wzrosły opłaty restrukturyzacyjne. Program efektywnościowy ogłoszony w listopadzie 2014 roku przebiega zgodnie z planem. Spodziewane są oszczędności w wysokości 9 mld koron, z pełnym efektem w 2017 roku – podaje spółka.