Wśród detalistów nastroje są raczej ponure. – W najbliższym czasie pewnie zacznie się wysyp promocji, ponieważ zainteresowanie telewizorami spada. Rośnie tylko w przypadku najdroższych modeli, ale póki co nie one odpowiadają za największą część zakupów – mówi przedstawiciel jednego z e-sklepów z elektroniką.

- Sprzedaż TV spadła w kwietniu, w maju zapewne będzie podobnie, jednak nasz wynik jest lepszy od tych danych. Obserwujemy zwiększony popyt na telewizory w technologii curved i sprzęt o dużych przekątnych ekranu – 55 cali i więcej i również pod tym kątem dopasowujemy asortyment – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert.

Producenci także przyznają, że ostatnie miesiące nie były najlepsze. - W pierwszym kwartale 2015 r. popyt na telewizory utrzymywał się na porównywalnym poziomie jak w tym samy okresie roku poprzedniego. Jednakże tygodnie kwietniowe i majowe przyniosły już kilkunastoprocentowe spadki popytu zarówno w ujęciu ilościowym jak i wartościowym, przy jednoczesnym wzroście średniej ceny sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym – mówi Marcin Kubiszak, category manager HE w LG Electronics.

- Rynek się zmienia, w tym roku brakuje wielkich wydarzeń portowych, które przekładają się na popyt. Lepszy będzie 2016 r., kiedy na rynku pojawią się bardziej zaawansowane modele 4K nowej generacji, które kosztować będą odpowiednio więcej, co przełoży się na wzrost wartości rynku – dodaje Paweł Kaczmarzyk z polskiego oddziału Sony Europe.