Aplikacja mZUS jest przeznaczona dla osób ubezpieczonych, świadczeniobiorców i osób mogących skorzystać z programów świadczeń dla rodziny. Można z niej korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS.
Szeroki zakres dostępnych opcji
Dotychczas dzięki aplikacji mZUS klienci mogli prosto i szybko złożyć wnioski o świadczenia dla rodzin. Teraz dodatkowo mogą również przejrzeć wiele innych informacji, m.in. o zgłoszeniach do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego, okresach podlegania do ubezpieczeń, o danych płatników składek ubezpieczonego, członkach rodziny zgłoszonych do ubezpieczenia zdrowotnego, o pobieranych z ZUS zasiłkach oraz o emeryturach i rentach, a także o zaświadczeniach lekarskich (e-ZLA).
W aplikacji mZUS można również wyliczyć prognozowaną kwotę emerytury w kalkulatorze emerytalnym, zarezerwować e-wizytę w ZUS – czyli wideorozmowę z pracownikiem ZUS – zadzwonić na infolinię ZUS (Centrum Kontaktu Klientów ZUS) jako klient uwierzytelniony i uzyskać informacje o konkretnej sprawie lub o swoich danych.
W aplikacji klienci mają dostęp do wniosków, które trafiły do ZUS różnymi kanałami, to jest przez: aplikację mZUS, Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowość elektroniczną lub system Emp@tia.
Aby korzystać z wszystkich udogodnień, jakie daje aplikacja mobilna mZUS, konieczne jest jej zaktualizowanie. Osoby, które jeszcze nie mają mZUS, mogą pobrać ją bezpłatnie ze sklepów Google Play lub App Store.
Następnie – po zainstalowaniu aplikacji na smartfonie lub tablecie – trzeba połączyć ją ze swoim profilem na PUE ZUS. Bez profilu PUE nie można bowiem korzystać z aplikacji.
Aplikacja jest dostępna na urządzenia z systemami Android i iOS. Można ją bezpłatnie pobrać ze sklepów Google Play lub App Store
Tak założysz konto PUE ZUS
Osoby, które nie mają jeszcze konta na PUE ZUS, mogą je założyć w zaledwie kilka minut. Aby to zrobić, należy wejść na stronę zus.pl i kliknąć przycisk „Zarejestruj w PUE”.
Następny krok to wybranie sposobu rejestracji, na przykład za pomocą metod z portalu login.gov.pl (profil zaufany, m-obywatel, bankowość elektroniczna, e-dowód), kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub za pomocą bankowości elektronicznej banku, który świadczy taką usługę wspólnie z ZUS.
Profil PUE można też założyć, korzystając z formularza rejestracji, ale wówczas w ciągu siedmiu dni od dokonania rejestracji konieczna będzie wizyta w ZUS w celu potwierdzenia swojej tożsamości. Tożsamość można także potwierdzić w trakcie e-wizyty. Pracownik ZUS poprosi wtedy o okazanie dokumentu tożsamości.
Materiał Partnera