Umowa zawarta przez grupę z Wolfsburga z Nimieccką Federacją Piłki Nożnej DFB zacznie obowiązywać od stycznia 2019 przez okres 5,5 lat. Przedstawiciel firmy samochodowej podał anonimowo, że VW będzie płacić po 25-30 mln euro rocznie, także 6 mln euro kosztów sponsorowania krajowego pucharu.
Ze względu na ogromną popularność tej dyscypliny sportu Volkswagen uważa umowę z z DFB i krajową reprezentacją piłkarską za idealną platformę marketingową, gdy stara się odzyskać wizerunek po skandalu Dieselgate.
- Jako firma dostawiliśmy sobie ambitne cele na najbliższe lata — stwierdził szef głównej marki, Herbert Diess. — Volkswagen zmienia się, mamy do czynienia z dużymi wezwaniami. Partnerstwo z DFB pomoże nam w tym.
Prezes federacji Reinhard Grindel powiedział, że do wizerunku DFB pasuje to, że w VW wszyscy od zarządu po załogę interesują się piłką nożną". Znaczny wzrost wpływów po zawarciu nowej umowy sponsorskiej umożliwi DFB podjęcie w przyszłości różnorodnych zadań i pozwoli trwalej realizować cele użyteczności publicznej.
Volkswagen wydawał od lat dużo na własną drużynę mimo że niektórzy eksperci kwestionowali biznesową zasadność łożenia na Vfl Wolfsburg z racji bardzo ograniczonych przychodów tego klubu i braku międzynarodowych kibiców.