Reklama

VW za Daimlera sponsorem niemieckiej „11"

Volkswagen stał się największym komercyjnym sponsorem reprezentacji Niemiec w piłce nożnej, po Daimlerze, który robił to od 45 lat.

Publikacja: 16.07.2017 16:31

Umowa zawarta przez grupę z Wolfsburga z Nimieccką Federacją Piłki Nożnej DFB zacznie obowiązywać od stycznia 2019 przez okres 5,5 lat. Przedstawiciel firmy samochodowej podał anonimowo, że VW będzie płacić po 25-30 mln euro rocznie, także 6 mln euro kosztów sponsorowania krajowego pucharu.

Ze względu na ogromną popularność tej dyscypliny sportu Volkswagen uważa umowę z z DFB i krajową reprezentacją piłkarską za idealną platformę marketingową, gdy stara się odzyskać wizerunek po skandalu Dieselgate.

- Jako firma dostawiliśmy sobie ambitne cele na najbliższe lata — stwierdził szef głównej marki, Herbert Diess. — Volkswagen zmienia się, mamy do czynienia z dużymi wezwaniami. Partnerstwo z DFB pomoże nam w tym.

Prezes federacji Reinhard Grindel powiedział, że do wizerunku DFB pasuje to, że w VW wszyscy od zarządu po załogę interesują się piłką nożną". Znaczny wzrost wpływów po zawarciu nowej umowy sponsorskiej umożliwi DFB podjęcie w przyszłości różnorodnych zadań i pozwoli trwalej realizować cele użyteczności publicznej.

Volkswagen wydawał od lat dużo na własną drużynę mimo że niektórzy eksperci kwestionowali biznesową zasadność łożenia na Vfl Wolfsburg z racji bardzo ograniczonych przychodów tego klubu i braku międzynarodowych kibiców.

Reklama
Reklama

Głównym sponsorem DFB i piłkarskiej reprezentacji Niemiec od 1972 r. był Mercedes.

Umowa zawarta przez grupę z Wolfsburga z Nimieccką Federacją Piłki Nożnej DFB zacznie obowiązywać od stycznia 2019 przez okres 5,5 lat. Przedstawiciel firmy samochodowej podał anonimowo, że VW będzie płacić po 25-30 mln euro rocznie, także 6 mln euro kosztów sponsorowania krajowego pucharu.

Ze względu na ogromną popularność tej dyscypliny sportu Volkswagen uważa umowę z z DFB i krajową reprezentacją piłkarską za idealną platformę marketingową, gdy stara się odzyskać wizerunek po skandalu Dieselgate.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama