Reklama

VW za Daimlera sponsorem niemieckiej „11"

Volkswagen stał się największym komercyjnym sponsorem reprezentacji Niemiec w piłce nożnej, po Daimlerze, który robił to od 45 lat.

Publikacja: 16.07.2017 16:31

Umowa zawarta przez grupę z Wolfsburga z Nimieccką Federacją Piłki Nożnej DFB zacznie obowiązywać od stycznia 2019 przez okres 5,5 lat. Przedstawiciel firmy samochodowej podał anonimowo, że VW będzie płacić po 25-30 mln euro rocznie, także 6 mln euro kosztów sponsorowania krajowego pucharu.

Ze względu na ogromną popularność tej dyscypliny sportu Volkswagen uważa umowę z z DFB i krajową reprezentacją piłkarską za idealną platformę marketingową, gdy stara się odzyskać wizerunek po skandalu Dieselgate.

- Jako firma dostawiliśmy sobie ambitne cele na najbliższe lata — stwierdził szef głównej marki, Herbert Diess. — Volkswagen zmienia się, mamy do czynienia z dużymi wezwaniami. Partnerstwo z DFB pomoże nam w tym.

Prezes federacji Reinhard Grindel powiedział, że do wizerunku DFB pasuje to, że w VW wszyscy od zarządu po załogę interesują się piłką nożną". Znaczny wzrost wpływów po zawarciu nowej umowy sponsorskiej umożliwi DFB podjęcie w przyszłości różnorodnych zadań i pozwoli trwalej realizować cele użyteczności publicznej.

Volkswagen wydawał od lat dużo na własną drużynę mimo że niektórzy eksperci kwestionowali biznesową zasadność łożenia na Vfl Wolfsburg z racji bardzo ograniczonych przychodów tego klubu i braku międzynarodowych kibiców.

Reklama
Reklama

Głównym sponsorem DFB i piłkarskiej reprezentacji Niemiec od 1972 r. był Mercedes.

Umowa zawarta przez grupę z Wolfsburga z Nimieccką Federacją Piłki Nożnej DFB zacznie obowiązywać od stycznia 2019 przez okres 5,5 lat. Przedstawiciel firmy samochodowej podał anonimowo, że VW będzie płacić po 25-30 mln euro rocznie, także 6 mln euro kosztów sponsorowania krajowego pucharu.

Ze względu na ogromną popularność tej dyscypliny sportu Volkswagen uważa umowę z z DFB i krajową reprezentacją piłkarską za idealną platformę marketingową, gdy stara się odzyskać wizerunek po skandalu Dieselgate.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama