Polacy coraz chętniej płacą w sklepach telefonem. – Smartfon staje się mobilnym portfelem. Dlatego w mijającym roku utrzymywała się tendencja do uniwersalizacji aplikacji mobilnych – twierdzi Katarzyna Barys z Wydziału Prasowego Orange Finanse.
Nowe systemy pojawiły się m.in. w mBanku, Pekao SA (aplikacja PeoPay), eurobanku, Alior Banku oraz BGŻ BNP Paribas (GOmobile).
Część instytucji udostępniła również płatności zbliżeniowe telefonem – Android Pay. Kiedy usługa debiutowała na polskim rynku ponad rok temu, mogli z niej korzystać tylko klienci trzech banków: Alior Banku, Banku Zachodniego WBK i T-Mobile Usługi Bankowe. Dziś usługa jest dostepna również dla klientów m.in.: PlusBanku, BGŻ BNP Paribas, eurobanku, Getin Banku, mBanku, Nest Banku oraz Orange Finanse.
Urzędy na wyciągnięcie ręki
Z poziomu bankowych serwisów elektronicznych można założyć Profil Zaufany ePUAP, z którego klient loguje się do wybranego urzędu. Pierwszym bankiem, który wprowadził taką możliwość, był PKO BP wraz z Inteligo. Później zrobiły to także: ING Bank Śląski oraz Bank Millennium. Dzisiaj do urzędu można się logować również w serwisach mBanku, Pekao SA, Banku Zachodniego WBK, mBanku oraz Envelo (grupa Poczty Polskiej). Rozwiązanie to znacząco ułatwia i skraca czas załatwiania spraw urzędowych.