Muszynianka: skuteczna spółdzielnia

Zaczynała od krawiectwa, by po pół wieku stworzyć markę wody cenioną w całym kraju.

Publikacja: 18.06.2018 16:50

Muszynianka udowadnia, że firma może być polska, nie być korporacją, działać na pograniczu, wydawać pieniądze na cele charytatywne i dobrze się rozwijać.

Działająca od blisko 70 lat spółdzielnia ostatnio się rozpędza, nakłady na inwestycje wzrosły w firmie czterokrotnie od 2015 r., zatrudnienie wzrosło o dziesięciu nowych pracowników, osiągając 80 osób. W tym samym okresie o 16 proc. wzrosły przychody, poprawiły się zyski, choć już nie tak spektakularnie. Życzliwość kapituły konkursu firma zdobyła nie tylko ze względu na swoją formę prawną, znacznie życzliwszą dla pracowników w epoce umów o dzieło, ale także na polski kapitał i płacenie w Polsce podatków.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy