MPK planuje zintegrowanie rozproszonego systemu telekomunikacyjnego do jednorodnej sieci realizującej centralnie zarówno usługi połączeń głosowych oraz transmisji danych - na potrzeby wewnętrznego systemu VoIP, jak i transmisji danych. Stacjonarny system komunikacyjny poprzez bramki GSM musi mieć możność komunikacji z telefonami komórkowymi, będącymi na wyposażeniu MPK. Zamówienie obejmuje również dostawę i konigurację systemu monitoringu do czterech zajezdni MPK w Poznaniu.
Obecnie centrale abonenckie MPK podłącza Netia i Telekomunikacja Polska, ale gros ruch realizuje - poprzez preselekcję - Telefonia Dialog. MPK szacuje, że co miesiąc użytkownicy telefonów MPK wykonują ok. 22 tys. minut połączeń lokalnych, 2,2 tys. minut połączeń międzystrefowych, 10,5 tys. minut połączeń F2M i 25 tys. minut połączeń wewnętrznych między lokalizacjami zakładu.
MPK szacuje wartość czteroletniej umowy na 4,9 mln zł. Zamawiający czeka na oferty do 7 kwietnia bieżącego roku.