Aktualizacja: 09.03.2010 00:00 Publikacja: 09.03.2010 00:01
Techniczną integrację i rozwój zasięgu sieci ETTH Hyperiona zapowiada Aster, jeżeli uda mu się [link=index.php?option=com_content&view=article&id=957%3Aaster-chce-przej-hyperiona-za-62-miliony&catid=2%3Anewsy&Itemid=1]przejąć giełdową spółkę[/link]. – Podoba nam się skala biznesu tej firmy, liczba abonentów i zasięg geograficzny – mówi Janusz Arciszewski, prezes zarządu Astera. Według niego integracja rozproszonych sieci Hyperiona z infrastrukturą Astera skoncentrowaną w trzech ośrodkach (Warszawa, Kraków, Zielona Góra) nie będzie stanowiła większego problemu. Różnice technologiczne eksploatowanych sieci nie powinny utrudnić Asterowi wprowadzenia nowych usług, przede wszystkim wideo, w sieciach ETTH. – Możemy zapewnić Hyperionowi środki na rozwój i pozyskanie klientów oraz portfolio usług, które pozwolą mu stać się naprawde silną firmą – mówi Janusz Arciszewski.
Jeżeli nawet powiedzie się wezwanie, to Aster przejmie tylko ok. 66 proc. Hyperiona. Spółka pozostanie więc samodzielnym podmiotem, dalej notowanym na giełdzie. Pytany o wycofaniu Hyperiona z giełdy, lub o jego ewentualne połączenie z Asterem Janusz Arciszewski mówi, że na razie nie ma takich planów.
Jak mówi prezes zarządu sieci kablowej spółka sfinansuje ewentualne przejęcie i inwestycje w sieć Hyperiona ze środków własnych. Ile będzie kosztować rozwój tej sieci? - prezes Astera powiedzieć nie chce, chociaż jego spółka poczyniła odpowiednie kalkulacje.
Największym udziałowcem Hyperiona, kontrolującym ok. 31 proc. akcji jest giełdowy MNI. Janusz Arciszewski mówi, że jego spółka nie sondowała MNI, czy zamierza odpowiedzieć na wezwanie. Aster jest zainteresowany przejęciami innych sieci kablowych, czy ewentualnie ETTH. Jak sugerujeszef firmy, interesują go dające szybki efekt przejęcia większych podmiotów, a nie mozolna konsolidacja rynku przez przejmowanie małych podmiotów.
Hyperion obsługuje blisko 80 tys. klientów, przede wszystkim usług dostępu do Internetu. Według ostatniego sprawozdania spółka miała w ub.r. 40 mln zł przychodów – aż o 23 proc. mniej, niż rok wcześniej. Zysk operacyjny spadł o 69 proc. (3,5 mln zł).
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
Czescy przedsiębiorcy przyglądają się przemysłowo-obronnej strategii rozwoju Polski. Kluczowa inspiracja dotyczy...
„Jak podejść do elektryfikacji floty?” - odpowiadają eksperci z branży zamówień publicznych oraz finansów.
Ratyfikacja ZEKS to test powagi państwa. Sprawdza, czy potrafimy traktować godną pracę, zabezpieczenie społeczne...
Ponad 3500 miejsc pracy, pięć zakładów produkcyjnych i centrum usług wspólnych w Warszawie, 235 mln zł inwestycji w latach 2022–2023 i 16,6 mln zł CIT zapłaconego w 2024 r. Tak wygląda twardy bilans obecności Veluxu w Polsce – mówi Przemysław Pokorski, dyrektor zarządzający Velux Polska.
Czy Łódź może stać się sercem polskiej innowacji? – Miasto ma ogromny potencjał – uważa Tomasz Krysiński, profes...
W świecie, w którym coraz częściej liczy się wygoda, szybkość i realne korzyści z codziennych wyborów, programy lojalnościowe zyskują na znaczeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas