Sieci komputerowe chcą sprzedawać usługi GSM

Na rynek dystrybucji usług komórkowych coraz śmielej wchodzą salony komputerowe. Dzisiaj już sprzedają dostęp do Internetu, ale chciałyby włączyć do oferty również zwykłe usługi telefoniczne.

Publikacja: 10.01.2008 03:09

Sieci komputerowe chcą sprzedawać usługi GSM

Foto: Rzeczpospolita

- To dla nas bardzo atrakcyjne produkty. W uproszczeniu można powiedzieć, że trzeba sprzedać około czterech laptopów, żeby zarobić tyle, co na jednym dobrym abonamencie – mówi Radosław Olejniczak, dyrektor zakupów Komputronika. Do połowy przyszłego roku jego firma chce podpisać umowę agencyjną z siecią GSM. Prawdopodobnie z Orange, dla którego już dzisiaj sprzedaje usługi internetowe.

Konkurent Komputronika, sieć Sferis, już podpisał umowę z Orange. – Spodziewam się, że na koniec roku będziemy mieli 30 sklepów pod marką Orange i prawie pełną ofertę operatora w 10 sklepach Sferis – mówi Marek Balawejder, szef sieci.

Projekt współpracy z operatorem narodził się w zeszłym roku. Powód? Na sprzęcie IT zarabia się coraz mniej, a telekomunikacja to naturalny kierunek ekspansji salonów komputerowych.

Sferis będzie szukał szansy przede wszystkim w sprzedaży urządzeń i usług związanych z transmisją danych. Być może sam będzie subsydiował telefony. Plany spółki są ambitne, bo za cztery lata usługi GSM mają stanowić aż 40 proc. jej przychodów ze sprzedaży. To jednak nie zależy tylko od jej rynkowej skuteczności, ale także od tego, jak szybko Orange pozwoli Sferis otwierać salony.

– Orange będzie się koncentrował na usługach, a Sferis jako partner może zaproponować znacznie większy zakres sprzętu i profesjonalną obsługę klientów – mówi Grażyna Piotrowska-Oliwa, szef PTK Centertel, operatora sieci Orange. Sferis będzie otwierać dla operatora swoje salony zgodnie z jego potrzebami, nie dublując się z już działającymi sklepami.

Z punktu widzenia operatorów współpraca z sieciami komputerowymi ma jeszcze inne ważne znaczenie. Daje gwarancję szerokiej sieci sprzedaży, gdyby któryś z dużych dilerów postanowił zerwać współpracę. Nowi partnerzy łagodzą ewentualne konsekwencje takiej wolty – sprzedaż w danej lokalizacji można przenieść do salonu komputerowego. Salony Vobis Mobile np. szybko mogą przejąć sprzedaż w galeriach handlowych.

- To dla nas bardzo atrakcyjne produkty. W uproszczeniu można powiedzieć, że trzeba sprzedać około czterech laptopów, żeby zarobić tyle, co na jednym dobrym abonamencie – mówi Radosław Olejniczak, dyrektor zakupów Komputronika. Do połowy przyszłego roku jego firma chce podpisać umowę agencyjną z siecią GSM. Prawdopodobnie z Orange, dla którego już dzisiaj sprzedaje usługi internetowe.

Konkurent Komputronika, sieć Sferis, już podpisał umowę z Orange. – Spodziewam się, że na koniec roku będziemy mieli 30 sklepów pod marką Orange i prawie pełną ofertę operatora w 10 sklepach Sferis – mówi Marek Balawejder, szef sieci.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy